וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה: רדיו קוראן משתלט על האוטו

נהגים רבים טוענים כי לאחרונה, בעת האזנה לדיסק ברכבם, משתנה לפתע התדר ועובר לתחנת "קוראן FM". ניסינו לפצח את התעלומה

תחנת רדיו פלסטינית משתלטת בימים האחרונים על מקלטיהם של כלי רכב ישראלים רבים. לוואלה! הגיעו עדויות של נהגים אשר במהלך האזנה לדיסק ברכבם, השתנה לפתע התדר לתחנה בשם "קוראן FM", המשדרת בשפה הערבית. השתלטות התחנה על מערכות השמע מתרחשת באזורים שונים ברחבי הארץ. במהלך השידור לא מופיע על צג הרדיו תדר התחנה, אלא רק שמה בצירוף הכיתוב "טראפיק אינפו" באותיות אנגליות.

ייתכן שמדובר בתחנת הרדיו "רדיו אל-קוראן", תחנה דתית המשדרת משכם בתדר 88.4 FM. תחנה זו משדרת במהלך היום פסוקי קוראן, דרשות דתיות, תפילות ותכנים דתיים אחרים. התחנה אינה מזוהה פוליטית ואינה משדרת חדשות.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "מבירור שערכנו אכן ידוע לנו על תחנת רדיו בשפה הערבית אשר משבשת קליטת שידורי תחנות רדיו חוקיות באזור המרכז. התחנה משדרת מאזור הנמצא בשליטת הרשות הפלסטינית, והמשרד פועל בשיתוף פעולה עם גורמי הביטחון במטרה לפתור את הבעיה בהקדם האפשרי".

האשם: שיטת השידור האירופית

מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי ככל הנראה, משתמשת תחנת הרדיו בשיטת שידורי הרדיו האירופאית, RDS (Radio Data System), בה משתמשות רוב תחנות הרדיו בישראל. RDS הינה שיטת העברת נתונים מבית היוצר של איחוד השידורים האירופי, באמצעותה ניתן לשלוח כמות קטנה של מידע דיגיטלי באמצעות שידורי רדיו קונוונציונליים בתדר FM.

השיטה מעבירה מספר סוגי מידע, בהם זמן, שם הזמר, רצועת השמע ושם תחנת הרדיו. השיטה נכנסה לשימוש קבוע באירופה כבר בתחילת שנות ה-90. מלבד מידע כללי על התחנה (כמו שם התחנה או שם התוכנית המשודרת), המופיע על צג מכשיר השמע ברכב, ניתן להשתמש בשיטת השידור כדי להעביר גם דיווחי תנועה.

במידה שתחנת רדיו משדרת דיווחי תנועה באופן קבוע, היא יכולה לשלוח באמצעות השיטה איתות מיוחד לכל מכשירי הרדיו התומכים בכך. באמצעות הגדרה פשוטה ברכב, בכל פעם שיקלוט הרדיו תחנה המשדרת מבזק תנועה, יעצור את השמעת תחנת הרדיו, הדיסק או החיבור החיצוני, ויעבור לתחנה המשדרת את דיווחי התנועה.

ככל הנראה, תחנת הרדיו הערבית משדרת את אות דיווחי התנועה וכך מקלטי רדיו רבים בכלי הרכב עוברים אליה באופן מיידי. כדי לפתור את הבעייה, יש לפתוח את ספר הרכב או הרדיו, ולחפש את נושא שידורי ה- TA (Traffic Announcement) או TP (Traffic Program).

"קוראן FM" הגיע גם אליכם? ספרו לנו בטוקבקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully