וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מחייב לענוד את אות מלחמת לבנון השנייה

יהושע בריינר

23.12.2007 / 11:00

הצבא יחייב את מקבלי האות לענוד אותו ומאיים בסנקציות, לאחר שחיילים רבים הודיעו שלא יענדו אותו עקב מחדלי המלחמה

צה"ל נלחם בסרבני האותות: הידיעות לפיהן, חיילים רבים אינם ששים לענוד את אות מלחמת לבנון השנייה, בעקבות מחדלי המלחמה הרבים, הגיעו גם לרשויות המשמעת בצבא. לוואלה! חדשות נודע כי באיגרת המשמעת הבאה, שתופץ בשבועות הקרובים ביחידות, יחוייב כל חייל שקיבל את אות המלחמה לענוד אותו על מדיו.

ההוראה תקפה מיום חמישי האחרון, בו הסתיימה חלוקת האותות לחיילים הסדירים הזכאים לקבלה. משמעות הפקודה היא שחייל שייתפס לובש מדי א' מחוץ לבסיס ללא אות המלחמה על ידי משטרה צבאית עלול לקבל דו"ח ואף להישפט ביחידתו. יחד עם זאת נראה כי אכיפת הפקודה תחל רק בעוד מספר שבועות, לאחר שהאיגרת תופץ.

במהלך השבוע שעבר הסתיימה למעשה חלוקת אותו המלחמה לכל הזכאים. בכל היחידות בצה"ל התקיימו טקסים בהם חולקו האותות, וכלל החיילים שהשתתפו במלחמה והשתחררו קיבלו את האות בדואר לביתם. בניגוד לאותות המלחמה האחרים, אות המלחמה הנוכחי מעורר רגשות מעורבים אצל רבים מהחיילים. בנוסף לכך, הוא אינו רקום אלא מודפס, מה שהופך אותו, לטענת חיילים רבים, ללא אסתטי.

מדובר צה"ל נמסר "בשבוע האחרון התקיימו טקסים פנימיים ביחידות צה"ל לשם הענקת אות מלחמת לבנון השנייה לכלל הזכאים בשירות סדיר. נציין כי לאחר קיום הטקס הרשמי כל הזכאים מחוייבים לענוד את האות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully