וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתיהם של אבו מאזן והניה הופגזו

יוני מנדל

12.6.2007 / 17:32

אנרכיה ברשות: אנשי חמאס הכריזו על צפון הרצועה כשטח צבאי סגור ופרשו מחסומים בדרום הרצועה. סגן שר התחבורה נחטף ברמאללה

הימים האחרונים הוכיחו שהעימותים ברשות הפלסטינית בין חמאס ופתח מתקרבים מאוד גם להנהגות. אתמול הופסקה ישיבת ממשלה בראשותו של איסמעיל הניה בשל מטח יריות שנורה לעבר משרדו. היום בבוקר כבר ירו מתנגדיו של הניה טיל RPG על ביתו וגרמו לנזקים לרכוש. ה-BBC דיווח, כי גם ביתו של יו"ר הרשות אבו מאזן הופגז וספג יריות.

חמוש מתנועת חמאס וחמוש אחר מהביטחון הלאומי המקורב לפתח נהרגו לפני זמן קצר בעימותים ב[[דיר אל-בלח]], כשפעילי חמאס תקפו מפקדה של פתח. 14 בני אדם נוספים נפצעו בתקרית.

בתוך כך מדווחת סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", כי האלימות התפשטה לכל אזורי הרצועה, וצפון הרצועה הוכרזה על ידי גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, כשטח צבאי סגור. בדרום הרצועה, בעיר [[ח'אן יונס]], פרשו חמושי חמאס מחסומים והם מחפשים אחר האחראים לרציחתו של פעיל התנועה, עומר אל-רנטיסי כבן 20, אחיינו של המפקד לשעבר עבד אל-עזיז אל-רנטיסי.

בנוסף לעימותים אלו מתרחשים ברגעים אלו קרבות גם בעיר עזה עצמה. לפי הדיווחים, העימותים מתרכזים באזור בית החולים "האירופי" בעזה. סמוך לבית החולים ישנן מספר מפקדות של פתח ופעילי חמאס מנסים להשתלט עליהן.

סגן שר התחבורה נחטף

החשש מפני זליגה של הארועים הביטחוניים מעזה לגדה המערבית התממש לפני זמן קצר כשחמושים ברמאללה חטפו את סגן שר התחבורה הפלסטיני, פיידי שובאנה.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" מדווחת, כי שובאנה נחטף בפתח משרד התחבורה הפלסטיני בעיר על ידי חמושים מפתח ונלקח למקום מסתור.

ברשות הפלסטינית חוששים מהתלקחות ביטחונית בגדה המערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully