וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בממשלה טעו ומגבלות "נהג חדש" הוגמשו

1.11.2006 / 8:14

בממשלה שכחו לחדש הוראת שעה המגבילה נהגים חדשים שפגה הבוקר. אור ירוק: זו רשלנות, משרד התחבורה: הטעות תתוקן תוך חודש

מהיום נהגים חדשים יכולים לנהוג ללא מלווה חודשיים בלבד לאחר קבלת רשיון הנהיגה, ונהגים שטרם מלאו להם 21 מורשים להסיע מכונית מלאה בנוסעים, ללא הגבלה. זאת, כיוון שמשרדי הממשלה שכחו לחדש הוראת שעה שפגה הבוקר. לפי ההוראה שהיתה בתוקף עד עכשיו הוגבלו נהגים עד גיל 21 להסיע עד שני נוסעים ברכב, ונהגים חדשים הותרו לנסוע ללא מלווה רק שלושה חודשים לאחר קבלת הרישיון.

עמותת "אור הירוק" הפועלת למען בטיחות בכבישים מגדירה את אי חידוש ההוראה כ"רשלנות של הממשלה". דוברי העמותה אמרו אמש כי "משרדי התחבורה והמשפטים נרדמו בשמירה. לממשלה היו שנתיים כדי להכין את החוק, וזו לא פחות מאשר שערוריה שגם לאחר הדקה ה-90 החוק עדיין לא הוכן." בעמותה אף ציינו כי אי חידוש הוראת השעה מסכנת חיי נהגים צעירים ומשתמשי דרך נוספים.

במשרד התחבורה מבטיחים לתקן במהרה את הטעות. דובר המשרד אמר כי "במשרד משוכנעים בנחיצות תקופת החונכות. התקנה החדשה, תחייב תקופת חונכות של שלושה חודשים ותאסור הסעת יותר משני נוסעים על ידי מי שטרם מלאו לו 21 צפויה לעבור בנוהל מזורז תוך חודש מהיום".

בעיתון מעריב דווח הבוקר כי הסיבה לכך שלא התקבל חוק חדש שיחליף את הוראת השעה היא חוסר הסכמה בין שר התחבורה שאול מופז לבין ממלא מקום שר המשפטים ושר התחבורה לשעבר מאיר שטרית בעניין תקופת החונכות בנהיגה לאחר קבלת הרישיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully