וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודיני היה מרגל בשרות הסקוטלנד יארד

29.10.2006 / 18:01

80 שנה לאחר מותו מתגלה, שהודיני לא היה רק אמן בריחה. ביוגרפיה חדשה חושפת שהוא עקב אחרי אנרכיסטים רוסים וזייפנים

80 שנה לאחר מותו, השם "הודיני" הוא עדיין שם המזוהה עם בריחה בסיטואציות המפחידות ביותר. עיתון הוושינגטון פוסט מגלה, כי [[הארי הודיני]], שיכולת הבריחה שלו הפכה אותו לכוכב הגדול בעולם, אינו רק בדרן.

מביוגרפיה חדשה על חייו של הקוסם המפורסם עולה, כי הודיני היה מרגל בשרות הסקוטלנד יארד, עקב אחרי אנרכיסטים רוסים ורדף אחרי זייפנים עבור השרות החשאי האמריקאי. "חייו הסודיים של הודיני: גיבור העל הראשון של אמריקה" ייצא לאור בהלואין, ליל כל הקדושים, יום השנה למותו בטרם עת של הקוסם בגיל 52.

על פי הביוגרפיה החדשה, הודיני השתמש בקריירה שלו ככיסוי וכך נסע ברחבי ארה"ב ובעולם, ואסף בנסיעותיו מידע. הכותבים הגיעו למסקנה הזו לאחר שקראו ביומנו של וויליאם מלוויל, מרגל על בריטי שהזכיר את שמו של הודיני מספר פעמים. מלוויל שעבד עבור הסקוטלנד יארד בתחילת המאה ה-20, עזר להודיני להתחיל את הקריירה האירופית שלו ולהדגים את יכולות ההימלטות שלו. הוא סידר לו אודישן באחד התיאטראות בבריטניה, שם הראה הודיני כיצד הוא בורח מזוג אזיקים של ה[[סקוטלנד יארד]].

הודיני מעולם לא נכנע במאמצי הבריחה שלו. בספר מוזכר מקרה בו בשנת 1902, כשהופיע בבלקבורן שבאנגליה, הוא סרב להכנע למרות שהשתמשו בבריח חסום שהפך את משימת הבריחה לכמעט בלתי אפשרית. כעבור שעתיים הודיני הצליח לצאת לקול תשואות הקהל. יום למחרת ידיו היו כחולות ונפוחות, עם בשר חי בולט מהן. בשל הדרך בה השרשראות והבריחים נסגרו, לא היתה לו ברירה אלא לחתוך בבשר החי כדי להמלט.

הסופרים מסכמים ואומרים ש"הודיני היה גיבור. הוא יכול היה לצאת מכל מצב, מה שהפך אותו למיתוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully