וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' הרסגור: ברומא קצב היה מתאבד

ליאת ברגמן ומיתר שליידר

19.10.2006 / 17:02

ההיסטוריון בן ה-82 אמר בראיון ל"קול הכפר", שהוא רוצה להיות הנשיא הבא של ישראל והבטיח: "בגילי, אין סיכוי לשערוריות מין"

פרופ' [[מיכאל הרסגור]] הכריז כי יתמודד במירוץ לנשיאות המדינה. הרסגור בן ה-82 החליט על הצעד לאחר שהרב ישראל מאיר לאו הכריז על התמודדותו. כך דיווח המקומון "קול הכפר".

הרסגור אמר לוואלה! חדשות, כי הוא רואה עצמו מועמד ראוי לתפקיד הנשיא הבא של מדינת ישראל. לדבריו, חשוב שנשיא יהיה בקיא בהיסטוריה "אני חושב שטוב שיהיה נשיא היסטוריון כי ההיסטוריה היא קיצור החיים הפוליטיים העולמיים. כמעט כל הנשיאים שלנו היו חסרי השכלה. אני לעומת זאת, בעל תארים אקדמיים, מדבר שפות שונות ובנוסף אני היסטוריון".

הרסגור הדגיש, כי על אף שטרם החל את הקמפיין באופן רשמי, הוא בהחלט רציני לגבי כוונתו להתמודד על התפקיד המכובד של נשיא המדינה. הוא ציין גם שהוא מחפש כעת אחר מישהו רציני לתפקיד ראש המטה שלו או מנהל הקמפיין.

לדברי הרסגור, "המוסד הזה (הנשיאות) הגיע לשפל המדרגה. כל מיני מנהיגים דתיים מזמינים נשיאים למדינת ישראל. למשל הנשיא הנוכחי, משה קצב, זו המצאתו של עובדיה יוסף. עובדיה יוסף חשב ששמעון פרס יותר מדי מערבי, יותר מדי תרבותי, יותר מדי משכיל, יותר מדי חסר זיק של מזרחנות, ועל כן הוא אמר למפלגתו להכשיל את המועמדות של שמעון פרס לטובת הנשיא הנוכחי, שהוכיח עצמו כקטסטרופה".

הפרופ' אמר עוד, כי "מה שקורה עכשיו זה משהו מסתורי ביותר, והכנסת אין לה חוט שדרה ו-90 קולות לבחור נשיא חדש. הוא לדעתי צריך להתאבד, אבל לכל הפחות להתפטר. כי כשמנהיג נכשל ברומא או ביוון העתיקה הוא התאבד, כמו מרקוס אנטוניוס המאהב של קליאופטרה".

על הרב לאו אמר הרסגור כי "הרב לאו אמר דברים איומים. הוא מצדיק את השואה, הרי הוא ניצול השואה. שואלים אותו: 'אדוני הרב, הרי אתה ניצול שואה. הרי אם הקדוש ברוך הוא אפשר את השואה, הרי שאיננו כל יכול'. ומה הוא אמר? הוא ענה שאי אפשר לדעת, ואני אומר שהוא מבלבל את המוח. אפשר לדעת", דברי הרסגור.

הוא ציין, כי "אין לי מפלגה, אני לא פוליטיקאי ואני שייך לעולם האקדמי. הרי ראש הממשלה אמר שיש לבחור אחד שהוא לא פוליטיקאי, אז זהו, אני לא פוליטיקאי. אני מאוד רציני, בתור היסטוריון אני יודע איך נשיא חייב להתנהג, אני זקן ואלמן, על כן אין סיכוי לשערוריות מהסוג הידוע".

"אני בן 82, זה שאני היסטוריון זה רק יכול לעזור לי, ולא כמו פקיד קטן של הליכוד, כמו שהתנהג הנשיא. הסיכויים שלי אמנם לא רבים, אבל אני רוצה שיישמע גם קול מהעולם האקדמי, ומזה 30 שנה אני מנהל תוכנית ידועה ברדיו ויש לי המון הדים", דברי הרסגור על סיכוייו להיבחר.

כשנשאל, מה יתן לעם שעדיין לא קיבל, ענה הרסגור: "התנהגות תרבותית, ידיעת העולם המערבי, הדיפלומטיה שלו, חוכמת החיים שלו. וטוב שפעם יהיה מזרחי ופעם יהיה אשכנזי בנשיאות המדינה".
לדברי הרסגור, בחירת נשיא ספרדי ואשכנזי לסירוגין יכולה להיות משעשעת ותביא דברים חדשים למוסד הנשיאות "היה לנו עכשיו נשיא ספרדי שהביא איתו את הגבריות. אם יבוא עכשיו נשיא אשכנזי, כמוני, הוא יביא איתו אנושיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully