וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: הופתעתי שלקצב יש כוח ל-10 נשים

18.10.2006 / 18:38

עוד חוליה נוספה היום לשרשרת האמירות הססגונית שמאפיינות את נשיא רוסיה, כשאמר לאולמרט: מסור לקצב ד"ש, הופתעתי ממנו

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין התייחס היום באופן מעט חריג לפרשת הנשיא קצב, בפגישתו היום עם ראש הממשלה אהוד אולמרט. בערוץ 10 דווח, כי פוטין אמר לאולמרט שימסור ד"ש לנשיא קצב, ואף הוסיף כי "הופתע ממנו", משום שמההכרות עמו לא תיאר לעצמו שלקצב "יש כוח לעשר נשים".

התבטאותו של ולדימיר פוטין על הנשיא קצב היום הראתה כי הנשיא הרוסי ממשיך למקם עצמו בתור טיפוס ממלכתי אך ססגוני. במשך שנות כהונתו הוא סיפק לא מעט התבטאויות ספק אומללות-ספק מצחיקות, שהחיו את שפת הקרמלין בדרכו הייחודית. להלן מספר דוגמאות:

בתחילת החודש אמר פוטין כי התנהגותם של הגיאורגים מזכירה לו את העריץ הרוסי סטאלין. בדצמבר 2004 תקף פוטין את תומכי מועמד האופוזיציה הפרו-מערבית לנשיאות באוקראינה דאז, ויקטור יושצ'נקו וכינה את תומכיו של יושצ'נקו "אנשים שמשמיעים הצהרות אנטי-רוסיות וציוניות", לא עלינו. לאחר התבטאות זו כינס ראש הממשלה דאז אריאל שרון דיון לבחינת היחסים עם רוסיה.

בסוף יוני תועד הנשיא הרוסי כשהוא רוכן אל ילד בן חמש, שואל לשמו, מפשיל את חולצתו של ניקיטה הקטן ונותן לו נשיקה על הבטן. מאוחר יותר הגיב פוטין על העניין "רציתי ללטף אותו כמו גור חתולים".

בצ'אט חי של ה-BBC נשאל פוטין מתי איבד את בתוליו וסיפר: "את הסקס הראשון שלי אני זוכר במעורפל מתי זה קרה, אבל את האחרון אני יכול לראות כמו אגם צלול". בעניין דומה אמר הנשיא בינואר 2004 כי "בטלוויזיה שלנו יש הרבה אלימות ומה שמוגדר כמין".

ברמז לטקס המילה ובתגובה לשאלה על המלחמה בצ'צ'ניה, אמר פוטין בנובמבר 2002 כי "אם אתה רוצה להפוך למוסלמי קיצוני ולתת להם לקצוץ לך, בוא למוסקבה. אנו מדינה רב-דתית ויש לנו מומחים בתחום. הייתי מציע לעשות את הניתוח הזה בצורה שתבטיח לחלוטין ששום דבר לא יצמח מחדש".

בינואר 2000 אמר פוטין על תוכניתה של ארה"ב לכונן מערך הגנה נגד טילים, כי "היוזמה האמריקאית אינה שונה מההצעה להצית את הבית כדי לטגן חביתה". עוד בעניין ארה"ב, אמר פוטין במסיבת עיתונאים במאי 2003 כי "כששאלו אותנו אם חיילים רוסים ייקחו חלק בפעולות בעיראק, רציתי לענות 'נראה לכם שאנחנו כל כך טיפשים?'".

במאי נאם פוטין בפני צירי הפרלמנט, וברגע של הומור עצמי אמר כי "אני יודע היטב שאני אשם בכל דבר, גם אם איני אשם. זה נכון גם לכל מי שיושב היום באולם. אתם אשמים, גם אם אינכם יודעים במה מדובר".

על הגירת הכשרונות מרוסיה, הגיב ביוני 2003 באומרו כי "אם קיימת בריחת מוחות, פירוש הדבר שאכן יש מוחות, וזו התחלה טובה".

בראיון לעיתון פולני בינואר 2002, אמר פוטין על גנרלים רוסיים כי "הם אנשים פיקחים. הם לא מטומטמים יותר מעמיתיהם במדינות אחרות".

ונסיים בנימה אופטימית: בשיחה עם סטודנטים בנובמבר 2000 אמר פוטין על העתיד "כולנו נמות, כמו הדינוזאורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully