וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ' קוריאה: הניסוי נעשה בשל מדיניות ארה"ב

14.10.2006 / 23:33

בארה"ב, אירופה וישראל מברכים על ההחלטה להטיל סנקציות על צ' קוריאה. מנגד, שגרירה באו"ם מאיים: המשך הלחץ הוא הכרזת מלחמה

פאק גיל יון, שגריר צפון קוריאה באו"ם הגיב בחריפות על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות על ארצו ואמר כי "הסיבה היחידה שבגללה צפון קוריאה מקיימת ניסוי גרעיני היא מדיניות החוץ העוינת של ארה"ב". בגלי צה"ל דווח, כי לדברי גיל יון, "המשך הלחץ האמריקאי על פיונגיאנג יהיה בבחינת הכרזת מלחמה וצפון קוריאה תגיב בהתאם".

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש אמר הערב כי החלטת מועצת הביטחון מעבירה לממשלת צפון קוריאה מסר ברור. בוש אמר לכתבים בוושינגטון כי חברות מועצת הביטחון נחושות בדעתן להשאיר את חצי האי קוריאה מפורז מנשק גרעיני.

גם בריטניה וצרפת בירכו על החלטתה של מועצת הביטחון. שרת החוץ של בריטניה מרגרט בקט אמרה כי ההחלטה תאלץ את צפון קוריאה לשוב לשולחן המשא ומתן, ולחדש את השיחות הרב צדדיות על תוכנית הגרעין שלה. שר החוץ של צרפת פיליפ דוסט בלאזי אמר כי חשוב מאוד להוכיח שהקהילה הבינלאומית מאוחדת בעמדתה נגד הפצתו של נשק גרעיני.

מקורות מדיניים בכירים אמרו הערב כי ישראל רואה בהחלטה להטיל סנקציות על צפון קוריאה "צעד בכיוון הנכון", בהתמודדות עם סכנת ההפצה של נשק להשמדת המונים. דווח כי לדברי מקורות בכירים במשרד החוץ, צפון קוריאה מעבירה לאיראן רכיבים וטכנולוגיה לפיתוח טילים.

"אני מברך על עצם ההחלטה שמבטאת קונצנזוס בקרב הקהילה הבינלאומית לגבי החומרה שהיא רואה את ניסוי הגרעין של צפון קוריאה", אמר הערב בשיחה עם "הארץ" שגריר ישראל באו"ם, דן גילרמן. ואולם, לטענת גילרמן, "זו החלטה פשרנית ומימית, פחות נחושה ופחות 'עם שיניים' מכפי שהיתה צריכה להיות". "זה נכון שהאו"ם הוא מקום שבו מעדיפים הסכמה כללית", אמר גילרמן, "אבל אם מועצת הביטחון נצרכה לשבוע שלם כדי לגבש תגובה מוסכמת נגד צפון קוריאה, שביצעה ניסוי גרעיני ומהווה איום מוחשי - איזה מסר העביר לשליטי איראן?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully