וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: האינטרנט גבר על העיתונים באירופה

9.10.2006 / 19:18

האירופים מבלים כיום יותר זמן מול המחשב, מאשר בקריאת עיתונים ומגזינים, לעומת 2003. חיבור בפס רחב מגדיל את זמן הגלישה

מסקר שנערך בקרב 5,000 בני אדם במערב אירופה עולה, כי הזמן אותו מבלים האנשים מול המחשב הוכפל ל-4 שעות בשבוע במהלך שלוש השנים האחרונות. עם זאת המחקר מצא, כי המדיה החדשה לא הורגת את הדפוס והטלוויזיה.

צריכת עיתונות מודפסת נשארה זהה לרמה שנצפתה בשנת 2003, אז הקדישו האירופים שלוש שעות שבועיות לקריאת עיתונים. ב-BBC דווח כי זמן הצפייה בטלוויזיה עלה מעשר שעות ל-12 שעות.

מארק מולגן, מנהל חברת המחקרים יופיטר שביצעה את המחקר, אמר כי מדובר בציון דרך. "העובדה שצריכת האינטרנט עקפה את צריכת העיתונים המודפסים היא ציון דרך למוסד האינטרנט בתערובת המדיה האירופית". לדבריו, שינוי נקודת האיזון בין צריכת המדיות השונות יתרום לעיצוב מחדש של חלוקת תוכן, הוצאות על פרסום ואסטרטגיות תקשורת בתקשורת האירופית.

המחקר גם אישר מספר טרנדים מבוססים. מהמחקר עולה כי בני 15-24 מבלים הכי הרי ברשת, כאשר מספר השעות יורד ככל שהגיל עולה. ההפך הוא הנכון בכל הנוגע למדיה מודפסת: המזן המוקדש לקריאת מגזין עולה כאשר הנשאלים היו מעל גיל 65.

כמו כן נמצא עוד, כי משתמשי פס רחב מבלים פי שלוש זמן מול המחשב לעומת גולשים המחוברים בחיוג רגיל. בצרפת, בה השיעור הגבוה ביותר של חיבור בפס רחב לרשת, מבלים הגולשים את השעות הרבות ביותר מול המחשב בהשוואה לשאר מדינות אירופה שנסקרו: בריטניה, גרמניה, איטליה, ספרד, וכאמור- צרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully