וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסרים קצרים בפרשת "האונס בבסיס"

15.9.2006 / 0:01

10 חיילים מבסיס חה"א בנבטים הואשמו ב"התנהגות מבישה" לאחר שקיימו יחסי מין עם בת ה-12. העונש: 21-42 ימי מחבוש

בתום יותר מארבעה חודשי חקירה מסתיימת פרשת יחסי המין שקיימו החיילים עם הילדה בת ה-12 בבסיס חיל האוויר בנבטים. מתוך יותר מ-200 נחקרים הועמדו לדין משמעתי כ-30 חיילים שקיימו יחסי מין עם הילדה.

עשרה מהחיילים נידונו אתמול ל-21 עד 42 ימי מחבוש, לאחר שהורשעו ב"התנהגות מבישה" כלפי הילדה. תשעה מהם הודו שקיימו עמה יחסי מין. תשעה מהנאשמים הודו במיוחס להם, בעוד הנאשם העשירי סירב להודות, אך הורשע לאחר שחבריו הפלילו אותו. 20 חיילים נוספים יועמדו לדין בשבוע הבא.

הנאשמים הואשמו בעבירה של התנהגות בלתי הולמת, ונשפטו בפני קצין בדרגת אלוף משנה, מפקד הבסיס החדש. לצדם יועמדו לדין משמעתי קצין בדרגת סגן ונגד בשירות קבע, שבחקירתם התברר כי שמעו על המעשים מבלי לדווח על כך למפקדיהם. שני נגדים הודחו משירות קבע, לאחר שהודו בקיום קשרים מיניים עם הילדה.

הפרקליטות הצבאית הודיעה בשבוע שעבר כי החליטה שלא להעמיד לדין פלילי איש מבין החשודים במעורבות בפרשה ונימקה את החלטתה בקשיים ראייתיים. זאת, משום שהילדה אמרה בחקירתה כי שיקרה לחיילים בנוגע לגילה, ואמרה להם כי היא בת 17 - גיל שבו יחסי מין בהסכמה עמה אינם נחשבים לעבירה. לקושי נוסף גרמה הודעת אפוטרופוסיה של הילדה, כי לא יאפשרו לה להעיד בבית דין צבאי, בשל רצונם לחסוך ממנה טראומה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully