וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ לפרץ: דווח על המצב ההומניטרי בעזה

7.9.2006 / 14:25

בעתירה של ארגוני זכויות אדם לפתיחת המעברים, החליטו השופטים לחייב את פרץ ואת מתאם הפעולות להגיש הודעה על המצב בעזה

בג"ץ הורה היום למתאם הפעולות בשטחים ולשר הביטחון עמיר פרץ להגיש בתוך שבוע ימים הודעה מעודכנת מטעמם ביחס למצב ההומניטרי ב[[רצועת עזה]]. זאת בעקבות עתירתם של שישה ארגוני זכויות אדם, אשר דורשים להורות על פתיחתם של המעברים לרצועת עזה לאספקה סדירה של מוצרי מזון, תרופות ומוצרים חיוניים נוספים, וכן לחדש באופן מיידי את האספקה הסדירה של דלק לרצועה.

הארגונים אשר הגישו את העתירה הם האגודה לזכויות האזרח, עמותת רופאים לזכויות אדם, המוקד להגנת הפרט, בצלם, הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל ועמותת גישה.

העתירה נדונה באמצע חודש יולי בפני הנשיא היוצא אהרן ברק והשופטים דורית ביניש ואליעזר ריבלין, אולם מאז לא ניתנה בה כל החלטה. הבקשה הדחופה הוגשה היום בעקבות המצב המתדרדר ברצועה, כתוצאה ישירה של פעולות כוחות הביטחון, אשר מונעים, לדברי העותרים, מעבר סדיר של ציוד הומניטרי לעזה באמצעות המעברים, שבהם שולטת ישראל באופן מוחלט.

המדינה טענה בתגובה לעתירה, כי היא עוקבת אחר המצב ברצועת עזה "ככל שהיא יכולה בנסיבות הקיימות" וכי היא מאפשרת "אספקה סבירה" של ציוד הומניטרי. בתגובה מבהירים הארגונים, כי חובתה של המדינה אינה מוגבלת למניעת מצב של רעב. הם מוסיפים, כי "על כוחות הביטחון מוטלת החובה לאפשר את אספקת הציוד הנדרש למתן מענה למלוא הצרכים ההומניטריים של תושבי עזה ולאפשר להם לקיים חיים תקינים, לרבות הבטחת מעבר הציוד הנחוץ לתפעול סדיר של שירותי בריאות וחינוך ולקיום חיי מסחר, אשר תלויים באפשרות להשתמש במעברים באופן סדיר להכנסת אספקה של מוצרים לרצועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully