וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסיכת יפן קיקו ילדה בן

6.9.2006 / 3:07

אחרי 40 שנה שבהן לא נולד תינוק זכר במשפחת המלוכה, יכולים תושבי יפן לנשום לרווחה. שושלת המלוכה לא תישבר

קיקו, נסיכת יפן, ילדה היום תינוק זכר, אשר יהיה השלישי בשרשרת יורשי העצר, אחרי אביו ודודו. עבור משפחת המלוכה לידתו של הרך הנולד מאפשרת אנחת רווחה, כיוון שעל פי חוק רק גברים יכולים לרשת את הכתר, ובמשפחת המלוכה היפנית לא נולדו תינוקות זכרים מזה 40 שנה. התינוק הזכר האחרון שנולד הוא בעלה של קיקו, אקישינו, שיצא לאוויר העולם ב-1965.

טרם נודע על הריונה של קיקו, הלך וגבר החשש ב[[יפן]] מפני שבירת השושלת המלכותית ארוכת הימים. מומחים מסכימים כי קשה יותר היום להבטיח את לידתו של זכר בשושלת המלוכה כיוון שריבוי הפילגשים, אשר היה נהוג בעבר, בוטל זה מכבר. ביפן התעורר סביב הסוגייה דיון ציבורי סוער, כאשר מצד אחד ביקשו הליברלים, בראשות ראש ממשלת יפן [[ג'ונאיצ'ירו קואיזומי]], ליזום את שינוי חוק השושלת המלכותית, במטרה לאפשר לנשים לרשת את הכתר, ומן הצד ביקשו השמרנים היפנים למנוע בכל מחיר מהלך כזה, אף במחיר השבת מנהג הפילגשים במשפחת המלוכה. לידתו של בנה של קיקו יאפשר לדחות את הדיון למספר שנים.

קיקו, בת 39, אושפזה לפני כשבועיים בשל חשש לסיבוכים בהריון. התינוק, במשל 2 קילוגרם ו-558 גרם, נולד ב[[ניתוח קיסרי]]. מבית החולים נמסר כי השניים מרגישים בטוב. בהמשך היום הראשון לחייו צפוי הפעוט לקבל חרב טקסית מסורתית מידי הקיסר, ובהמשך השבוע ייקבע שמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully