וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: בקרוב צפויה הפתעה בתחום הגרעין

24.8.2006 / 0:02

כך דווח באל-ג'זירה. מחלקת המדינה של ארה"ב בתגובה להודעת איראן בנושא השעיית הפעילות הגרעינית: היא "אינה מספקת"

בכיר בטהרן אמר אתמול, כי בתוך יומיים או שלושה צפויה הפתעה בתחום הגרעין. כך דיווחה רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה.

מחלקת המדינה של ארה"ב אמרה אתמול, כי תשובת איראן בנושא השעיית הפעילות הגרעינית "אינה מספקת". "מועצת הביטחון של האו"ם דרשה מאיראן להפסיק באופן מלא את העשרת האורניום", אמר דובר מחלקת המדינה, גונזלו גלגוס.

שלשום מסרה איראן את תשובתה הרשמית לחבילת התמריצים שהוצעה לה בתמורה להפסקת העשרת האורניום. היא הודיעה למדינות המערב כי אינה מסכימה לוותר על זכותה להעשיר אורניום. עם זאת, היא מוכנה לפתוח ב"סבב שיחות רציני" על דחיית ההעשרה, או המיקום הגיאוגרפי בו תתבצע.

למודיעין האמריקאי יש מחסור במודיעין

מייקל ברברו, קצין בכיר בצבא ארה"ב, אמר היום כי יש ראיות ברורות שאיראן מממנת, מאמנת ומחמשת קיצונים שיעים כדי לפגוע ביציבותה של עיראק. הקצין אמר במסיבת עיתונאים במשרד ההגנה בוושינגטון, כי הוא לא נתקל בעדויות למגע ישיר של כוחות צבאיים או מודיעיניים איראניים בעיראק, אולם יש דיווחים המצביעים על נוכחותם שם כמאמני טרוריסטים.

דו"ח שפירסם הקונגרס בוושינגטון קבע כי יש מחסור של ממש במודיעין על תוכניות הגרעין של איראן. הדו"ח קורא לסוכניות הביון של ארה"ב לספק לקובעי המדיניות מידע טוב יותר. נכתב כי יש לעשות עוד הרבה כדי לדעת על מאמצי פיתוח הנשק של איראן, על האסטרטגיות הפוליטיות והכלכליות שלה, על תמיכתה בטרור, ועל מעורבותה בהצתת אלימות בעיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully