וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת חוקה אישרה חוק איסור סחר בבני אדם

יעל קישיק

23.8.2006 / 14:48

הצעת החוק באה לתת מענה כולל למאבק בתופעת הסחר בבני אדם לצרכי עיסוק בזנות, סחר במהגרי עבודה וסחר באיברים

ועדת חוקה חוק ומשפט בראשות ח"כ מנחם בן-ששון (קדימה) אישרה היום את הצעת חוק איסור סחר בבני אדם המשותפת לח"כ זהבה גלאון (מר"צ), יוזמת החוק, ולממשלה. ההצעה עברה בקיראה טרומית במליאה.

ההצעה באה לתת מענה למאבק בתופעת הסחר בבני אדם, וכוללת את המאבק בסוחרים לקורבנותיהם. החידוש העיקרי בה הוא בהרחבת תכולת העבירה של סחר בבני אדם כך שהחוק יחול על איסור סחר למטרות עבודה בכפייה - בתנאי עבדות. עד כה התייחס ספר החוקים לאיסור על מטרות עיסוק בזנות בלבד.

לבקשת בן-ששון, הגדירה הוועדה לראשונה בחוק את המושג "עבדות" כ"מצב שבו מופעלות כלפי אדם סמכויות המופעלות ככלל כלפי קניינו של אדם". ההגדרה משלבת את ההגדרה באמנות הבינלאומיות לאיסור עבדות יחד עם אמירה שגם תופעת ה"עבדות המודרנית", בה אלמנט השליטה הוא המרכזי, אסורה.

על-פי ההצעה, עבירה כזו למטרת אחד מהבאים: נטילת איבר, הולדת ילד ונטילתו, עבדות, עבודות כפייה, זנות, פורנוגרפיה, או ביצוע עבירות מין באדם - עונשה עד 16 שנות מאסר. וכשהקורבן הוא קטין – עד 20 שנות מאסר.

כמו כן, עבירת חטיפה לשם מטרת סחר בבני אדם – עונש של עד 20 שנות מאסר; הוצאה אל מעבר לגבולות המדינה – עד 10 שנות מאסר; החמרת הענישה בעבירת עיכוב דרכון ל-3 שנות מאסר.

בנוסף, הנחתה הצעת החוק את בית המשפט לתת פיצויים לניזוק בעבירת סחר בבני אדם ועבדות. הפיצויים יינתנו במסגרת ההליך הפלילי. כמו כן, בית המשפט הוסמך לקיים משפטים הנוגעים לעבירות כאלו בדלתיים סגורות ולמנוע פרסום פרטים מזהים של קורבנות.

גלאון: צעד לקראת הוצאתנ ישראל מהרשימה השחורה

לדברי בן-ששון: "זהו חוק שמעמיד את ישראל בשורה אחת עם הנאורות שבמדינות העולם בהתמודדות עם אחת מבעיות הפשע הגדולות".

לדברי גלאון: "מדובר בחוק חסר תקדים, המבטא את מחויבותה הנחרצת של המדינה להילחם בסוחרים ובמסרסרים בגופם של נשים לצורך עיסוק בזנות, במהגרי עבודה הנמצאים במצב של עבדות ובסוחרי איברים... בחקיקת החוק משדרת המדינה מסר שהיא רואה את המאבק בסחר בבני-אדם בחומרה, וכעבירה שאי אפשר לצאת ממנה בזול". ח"כ גלאון הוסיפה כי החוק הוא צעד משמעותי בדרך להוצאת ישראל מהרשימה 'השחורה' של משרד החוץ האמריקאי, של מדינות שבתחומן מתקיים סחר בבני-אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully