וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף שטרן: חלוקת השכול בלתי הוגנת

16.8.2006 / 10:28

ראש אגף משאבי אנוש בצה"ל אמר כי תושבי ת"א ממעטים להתגייס ליחידות קרביות. חולדאי: אין למדוד עיר לפי מספר הרוגיה

האלוף אלעזר שטרן, ראש אגף משאבי אנוש בצה"ל, ביקר היום את "חלוקת השכול" הבלתי-הוגנת, לדבריו. בראיון לגלי צה"ל רמז שטרן לאי הנכונות בקרב תושבי תל אביב להתגייס ליחידות קרביות ואמר כי "אני רואה את מודעות האבל, אני יודע שהבנים באו מהפריפריה, מההתנחלויות, מהמושבים ומהקיבוצים, ואני יודע מאיפה הם לא באו. אני יודע לאילו בתים אני הולך כדי לנחם אבלים - אני הולך הרבה יותר לקיבוצים וכמעט ולא מגיע לתל-אביב".

שטרן הוסיף כי לו היה מפרסם את הנתונים לגבי שיעור ההתגייסות של בני נוער מתל אביב ליחידות קרביות היו הנתונים מחזקים את דבריו וגורמים לאי נחת. שטרן הוסיף כי "יכול להיות שכדאי שנפרסם עכשיו נתונים שלא פירסמנו עד עכשיו, נתונים של בתי ספר ויחידות קרביות. יש דברים שהציבור לא יודע ואנחנו יודעים - מאילו בתי ספר באים לוחמים ומאילו בתי ספר יוצאים לקצונה".

מוקדם יותר הביע שטרן תמיכה ברמטכ"ל דן חלוץ בפרשת מכירת תיק השקעותיו, והבהיר כי תמיכתו לא נועדה לסייע בקידומו האישי כיוון שתפקידו הנוכחי בצה"ל הוא גם האחרון.

בתגובה לדבריו על מידת ההתגייסות של תושבי תל אביב אמר ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי כי " אסור למדוד את העיר על פי מספר הרוגיה. אני מרגיש אצל אנשים בתל אביב את אותה מחוייבות ואותה התגייסות כמו שיש בשאר הארץ. תל אביב היא מראה של ישראל וקורה בה בדיוק מה שקורה ביישובים אחרים".

יו"ר ועדת חוץ וביטחון צחי הנגבי אמר בתגובה כי "עד היום לא היתה הוועדה מודעת לאבחנות גיאוגרפיות מהסוג הזה". הוא הוסיף ש"חשוב להבין אבחנות כאלה, זה נתון שראוי לבחון אותו ויש לו משמעויות חברתיות ולא רק צבאיות". לדבריו מהווים הנתונים האלו הפתעה עבורו. "לא הבחנתי שנפקד מקומם של אנשים מתל אביב, ירושלים או חיפה מרשימת הנופלים. אמנם יש היקף מרשים של יוצאי קיבוצים ומושבניקים, אבל ראיתי פה ושם אנשים מהערים". הנגבי אמר עוד כי "שטרן דיבר מתוך תחושה עמוקה של כאב, ונשמע היה שזו זעקה, וראוי שהיא תהדהד גם אצלנו בוועדה. אנו נזמין אותו לוועדה לשאת את דבריו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully