וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט בעד שיתוף גרמניה בכח הרב לאומי

4.8.2006 / 11:51

בגרמניה מתנגדים להשתתפות בכוח הרב לאומי מחשש לפגיעה ברגשות ניצולי שואה מצד אחד, והעדפת ישראל בסכסוכים מצד שני

ראש הממשלה אהוד אולמרט תומך בהצבת חיילים גרמנים בכוח הבינלאומי שיוצב בדרום לבנון. בראיון לעיתון הגרמני "סודויטשה ציינוטנג" אמר אולמרט כי היה רוצה לראות חיילים גרמנים בכוח, וכי אמר לקאנצלרית [[אנגלה מרקל]] כי הדבר אינו בעייתי כלל. "אשמח מאוד אם גרמניה תשתתף", אמר אולמרט.

בגרמניה נשמעה התנגדות להשתתפות בכוח מכל קצוות הקשת הפוליטית, בשל החשש שהצבת חיילים גרמנים על גבול ישראל תפגע ברגשות ניצולי שואה, ומחשש שחיילים גרמנים יתקשו לנהוג בנייטרליות ולפעול נגד ישראל במידת הצורך. ואולם אולמרט אינו רואה בכך בעיה. "לשם מה צריכים חיילים גרמנים לירות על ישראל? הם יהיו חלק מכוח, אשר מגן על ישראל. אין כיום שום אומה המתייחסת לישראל באורח ידידותי יותר מגרמניה". לדברי אולמרט, "אם גרמניה יכולה לתרום לביטחון עם ישראל, תהיה זו משימה ראויה עבורה". אולמרט אמר כי היה רוצה לראות גם חיילים אמריקאיים בכוח, אך "איני יכול להכריח את ארה"ב".

ראש הממשלה אמר כי הוא נמצא בקשר מתמיד עם מרקל, אך לא ביקש ממנה לתווך בין ישראל לחיזבאללה, כפי שעשתה גרמניה בעבר. "למה דרוש מתווך בין ישראל לחיזבאללה? פסגת הג'י-8 ו-וועידת רומא דרשו במפורש את שחרורם המיידי בלא תנאי של שני החיילים", אמר. הוא נשאל על הצעת שרת החוץ של ארצות הברית קונדוליסה רייס הכוללת את נושא חוות שבעא בהסדר לסיום המלחמה בלבנון, וענה: "אינני מאמין שרייס מעוניינת לסייע לחיזבאללה לזכות בהישג".

בראיון נשאל אולמרט גם על הישגי המלחמה, והשיב כי ישראל פגעה במידה ניכרת בתשתיות חיזבאללה, ובנוסף לכך "כל חלקי האוכלוסייה שהגנו על חיזבאללה גורשו מבתיהם ואיבדו את כל רכושם. הם בוודאי ממורמרים על כך". לדברי אולמרט, "חלק מזעמם מופנה כעת נגד חיזבאללה". משנשאל כמה תארך עוד המלחמה, השיב כי הדבר תלוי גם בהתפתחויות המדיניות. "אני מקווה שלא ניאלץ להישאר עוד חודשים בדרום לבנון". אולמרט הגן על מדיניות קודמו, אריאל שרון, ואמר כי לו שרון פעל נגד איום הרקטות בלא פרובוקציה מצד חיזבאללה, היה מעורר עליו את התקוממות העולם כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully