וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תכריז על מצב חירום בצפון

יעל קישיק

26.7.2006 / 0:03

זאת בעקבות דרישת בג"צ לנמק מדוע לא יזכו תושבי הצפון להקלות. ביילין: אי-ההכרזה על מלחמה מאפשרת להתחמק מתשלום פיצויים

שרי הממשלה החליטו אמש להכריז על מצב חירום מיוחד באזור הצפון כולו. זאת, בעקבות דרישת בג"צ היום לנמק בתוך 48 שעות מדוע תושבי האזור לא ייהנו מהקלות והטבות כלכליות. בגלי צה"ל דווח כי בתגובה להחלטה אמר השר מאיר שטרית, כי יש לפצות בנדיבות אזרחים המתגוררים בקו העימות.

שופט בית המשפט העליון דוד חשין הוציא אתמול צו ביניים, לפיו ראש הממשלה והממשלה נדרשים להשיב תוך 48 שעות מדוע לא הכריזו על מצב מלחמה בישראל. הצו הוצא בעקבות פנייתו של יו"ר מר"צ יוסי ביילין לבג"צ אתמול בבוקר, לפיה אי הכרזת מצב מלחמה מנוגדת לחוק יסוד: הממשלה.

ביילין הגיש אתמול בבוקר עתירה לבג"צ נגד ראש הממשלה אהוד אולמרט, בשל "אי ההכרזה על פתיחה במלחמה". לדבריו, בכך שלא הוכרזה מלחמה בצורה רשמית, מתחמקת הממשלה מחובתה החוקתית למנהל תקין ומחובתה הכלכלית, המחייבת פיצוי לרבבות משקי בית.

ח"כ ביילין ציין, כי ההחלטה על פתיחה במלחמה לא הובאה לאישור הממשלה, לא נמסרה לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת והודעה עליה לא נמסרה למליאת הכנסת. זאת, בניגוד לכתוב בחוק יסוד: הממשלה.

עוד אמר ח"כ ביילין, כי ההשלכות האזרחיות והכלכליות של אי הכרזת מלחמה הן בעיקר במניעת הסדר, המאפשר פיצוי מנזקי מלחמה ונזקים עקיפים מעבר לאלו הישירים, אשר עבורם יקבלו האזרחים פיצויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully