וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף את נמל התעופה של ביירות

13.7.2006 / 6:11

כן הותקפה תחנת הטלויזיה של חיזבאללה. בעקבות החלטת הממשלה יצא צה"ל למבצע "שכר הולם" והפציץ מעל 150 יעדים בלבנון

תחנת הטלוויזיה של ארגון חיזבאללה מדווחת, כי צה"ל תקף את נמל התעופה הבינלאומי של ביירות. אש פרצה באחד המסלולים במקום והנמל נסגר לתנועת מטוסים. מצה"ל נמסר, כי הנמל שימש כתחנת מעבר ושינוע של אמצעי לחימה ותשתיות בעבור חיזבאללה.

בתוך כך דווח, כי חיל האוויר הפציץ את תחנת הטלוויזיה של החיזבאללה, אל-מנאר, הפועלת מדרום ביירות. שישה בני אדם נפצעו. בתי השכונה ח'רת הריק, בה מתגוררים אנשי חיזבאללה ובה נמצאת התחנה נפגעו גם הם. מקורות לבנונים מדווחים כי התחנה עברה לשדר ממקום אחר, בשל החשש מתקיפה, ועל כן שידוריה ממשיכים גם בשעה זו.

חיל האוויר תקף הלילה מעל 150 יעדים של ארגון חיזבאללה בדרום לבנון ובעומק המדינה. בין היעדים שהותקפו: מעל 10 גשרים שעל הליטני והזהראני, מפקדות, מוצבים, עמדות, רכבים ומחסני תחמושת ואמצעי לחימה של הארגון. כמו כן, הותקף הכביש המהיר המוביל מביירות לדרום המדינה. פעולת צה"ל בלבנון קיבלה את השם "שכר הולם". עד כה דיווחו הלבנונים על 26 הרוגים בתקיפות צה"ל בדרום המדינה.

רשת NBC דיווחה מפי גורמים לבנונים, כי התקיפות הגיעו עד פאתי ביירות, כאשר הופצץ בסיס אימונים פלסטיני מדרום לעיר. בצה"ל סירבו לאשר את הידיעה.

במבצע לקחו חלק עשרות כלי טיס ישראלים: מטוסי קרב, מסוקים, מטוסי סיור ומטוסים ללא טייס. המטוסים כמעט ולא נתקלו באש נ"מ לבנונית. צה"ל פועל במקביל מהאוויר, מהים ומהיבשה.

אמש אישרה הממשלה פעולה אווירית נרחבת בלבנון, הכוללת פגיעה בחיזבאללה ובתשתיות של הממשלה הלבנונית. בשלב זה צה"ל לא יפעל בסוריה.

במקביל, נערכים בישראל לאפשרות של שיגור רקטות ארוכות טווח. אלוף פיקוד העורף, יצחק גרשון, נערך להגנה על עשרות ישובים ישראלים הנמצאית בטווח הרקטות של חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully