וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בקריאה טרומית: יודח ח"כ שיתמוך בטרור

יעל קישיק

12.7.2006 / 14:07

יוזם החוק, זבולון אורלב, מבקש לשלול חברות בכנסת מח"כים ערבים שהביעו תמיכה בארגוני טרור. טיבי: זו הצעה פשיסטית

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה טרומית את הצעת החוק הפרטית שהגיש ח"כ זבולון אורלב (האיחוד הלאומי-מפדל) המאפשרת שלילת חברות בכנסת מחבר כנסת שתומך בארגון טרור או מזדהה עמו, גם באמצע הקדנציה.

49 ח"כים תמכו בהצעה בעוד ש-31 ח"כים הצביעו נגדה. לחברי הקואליציה ניתן חופש הצבעה ועל כן חלק מהתומכים בהצעה הינם מקרב הקואליציה. ההצעה צריכה לעבור עוד הצבעה ראשונה, שנייה ושלישית. הגשתה של הצעת החוק להצבעה בכנסת זורזה בשבוע שעבר בתמיכת חברי וועדת הכנסת.

ח"כ אורלב ביקש בהצעת החוק לשלול חברות מח"כים ערביים אשר הביעו תמיכה, לדבריו, בארגוני טרור. הצעת החוק קובעת כי החלטה לגבי הפסקת כהונתו של ח"כ כזה תתקבל על ידי ועדת הכנסת, ותהיה טעונה אישור של בית המשפט העליון.

במהלך הדיון פרץ ויכוח קשה בין הח"כים הערבים לבין ח"כ אורלב שהציג את הצעתו. ח"כ אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל) אמר, כי מדובר ב"הצעה פשיסטית שעברה בקריצת עין של קדימה". לדבריו, מדובר ב"יום שחור נוסף לדמוקרטיה".

לדברי ח"כ אורלב, "דווקא בימים שהם מדינת ישראל נמצאת במלחמה יש ח"כים ערבים שתוקעים סכין בגבם של חיילי צה"ל". אורלב הוסיף כי "לא ייתכן שמי שנפגש עם ראשי חמאס וחיזבאללה, או מצהיר שחטיפת חיילים היא פעולה לגיטימית יכהן בכנסת ישראל".

ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) אמר בתום הדיון לוואלה! חדשות, כי מדובר "בחוק רדיפה פוליטית גזעני, שירשם לדיראון עולם כחוק נרדפי אורלב, על המשקל המוכר. חוק זה הצטרף לעוד חוקים בספר החוקים הישראלי. חוקים אפלים כאלה מקומם על מזבלת ההיסטוריה והם לא יכפו עלינו מה להגיד ואיזה עמדה להציג. אנחנו נמשיך בדרכנו ונדע איך להיאבק בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully