וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: לבריטים נמאס מהאמריקאים

3.7.2006 / 12:08

הבריטים תופשים את ארה"ב כמדינה אימפריאליסטית ואכולת פשע ואת האמריקאים כוולגריים, שטופי אלימות ואובססיבים לכסף

הבריטים תופשים את ארצות הברית כוולגרית, כחברה אכולת פשע, אובססיבית לכסף, שמובלת על ידי נשיא משולל יכולת, שמדיניותו בעיראק נכשלת. כך עולה מסקר שפורסם בעיתון "דיילי טלגרף". לפי הסקר, ארה"ב כבר לא מסמלת תקווה עבור בריטניה, והבריטים כבר לא סומכים על בני דודם הטרנס-אטלנטיים שינהיגו את העולם בסוגיות השונות.

הסקר מצא כי 77% מהמשיבים לא מסכימים עם ההצהרה כי ארה"ב היא נושאת דגל התקווה של העולם. לקראת חגיגות יום העצמאות ה-230 שיחול מחר הארה"ב, מצא הסקר כי רק 12% מהבריטים סומכים על ארה"ב שתפעל בחוכמה בזירה הבינלאומית. מדובר במחצית מכמות הבריטים שתמכו באופן בו ניהל הבית הלבן את המשבר ב[[וייטנאם]] בסקר שנערך בשנת 1975.

רוב של 83% מהנשאלים אמרו כי ארה"ב לא מתחשבת בדעת שאר אומות העולם. רוב הביקורת בסקר הושמעה כלפי הממשל האמריקני. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי הסקר מצא ש-70% מהנשאלים מחבבים את האמריקאים עצמם קצת או הרבה.

נשיא ארה"ב [[ג'ורג' בוש]] ספג את הביקורת הרבה ביותר. רק אחוז אחד מהנשאלים דרג אותו כ"מנהיג גדול", מול 77% שסיווגו אותו כמנהיג "די עלוב" או לחילופין, "נוראי". למעלה משני שליש מהנשאלים שהביעו דעתם אמרו כי ארה"ב היא במהותה אימפריאליסטית, השואפת לשלוט בעולם. 81% מהנשאלים אמרו כי בוש צבוע כאשר הוא מציג עצמו כמגן הדמוקרטיה, במטרה להסוות את הרדיפה למימוש האינטרסים האמריקאים.

התמיכה במדיניות ארה"ב ב[[עיראק]] הידרדרה, ורק 24% מהנשאלים השיבו כי הם חשים שפעילות צבא ארה"ב בעיראק נועדה לקדם את הדמוקרטיה שם.

דובר השגרירות ארה"ב בלונדון אמר כי יש ברשותו סקרים המראים תוצאות הפוכות לגמרי. "אנו מטילים ספק ביכולת השיפוט של כל מי שחושב שהעולם יכול להיות מקום טוב יותר כאשר סדאם ממשיך להתעלל באזרחיו ולאיים על בני אדם מחוץ לגבולות מדינתו" אמר הדובר האנונימי לעיתון.

מתשובות לשאלות נוספות עולה כי הבריטים תופשים את האמריקאים כלא איכפתיים, חלוקים למעמדות, שטופים בפשעים אלימים, וולגריים, עסוקים מדי בכסף, בורים שאינם יודעים דבר על מה שמתרחש מחוץ לעולמם, חלוקים גזעית, לא תרבותיים. כ-90% מהנשאלים סבורים כי האמריקאים נשלטים על ידי העסקים הגדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully