וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקסי המקסים

24.6.2006 / 23:50

מקסי רודריגז, האיש של ארגנטינה במונדיאל עד עכשיו, הציל משחק משמים נגד מכסיקו עם שער מרהיב בדקה השמינית של ההארכה, בדרך לניצחון 1:2. מארקז העלה את מכסיקו ל-0:1, קרספו השווה

ציפינו לערב כדורגל ענק. קיבלנו חיזוק לתקווה הזאת בעשר הדקות הראשונות של המשחק בין מכסיקו לארגנטינה, כשהתוצאה כבר הייתה 1:1. במשך 80 הדקות הבאות, סיפקו לנו שתי הנבחרות הלטיניות משחק משעמם והציפיות שלנו הפכו לאכזבה של אותו משחק בין ארגנטינה להולנד, שהבטיח כל כך הרבה. אולי אוהדי ברזיל וגם אלו מגרמניה, קיוו שזה יגיע להכרעה בפנדלים, בעיקר בזכות העובדה ששחקני החוד הארגנטינאים פשוט לא תיפקדו. קרספו אמנם כבש את השער הראשון, למרות שנעזר בבורגטי, אבל לא עשה יותר מדי עד שהוחלף במחצית השניה. כמוהו גם סאביולה וגם המחליפים שהבטיחו כל כך הרבה, קרלוס טבס וליאונל מסי (אף על פי שהקוסם הקטן מברצלונה הזכיר בהארכה עד כמה גדול הפוטנציאל שטמון ברגליו, בכמה מהלכים מרהיבים).

ביום לא הכי מוצלח של הנבחרת בתכלת-לבן, בו גם הכוכב הגדול חואן רומן ריקלמה לא ממש מצא את עצמו, הציל את פקרמן שחקן בשם מקסי רודריגז. האיש של המשחק ב-0:6 על סרביה עשה את זה שוב והפעם עם השער היפה במונדיאל עד עכשיו. עם כל הכבוד לג'ו קול ונבחרת אנגליה, הטכניקה במהלך של סורין ורודריגז בדקה השמינית של ההארכה, עלתה על כל דימיון והכי חשוב, העלתה את ארגנטינה למשחק רבע הגמר מול גרמניה עם ניצחון 1:2. רודריגז עצר על החזה מסירה של סורין, ובעט מהאוויר כדור אדיר פנימה, בשער שמביא את ארגנטינה לרבע הגמר.

מכסיקו נלחמה, אבל הצדק נעשה בסופו של דבר. ארגנטינה הצליחה להינצל בשלב הנוק-אאוט הראשון בעיקר בזכות הלחימה והאמונה, אבל ספק אם זה יספיק לה מול המארחת, ביום שישי הקרוב בברלין. המכסיקנים, שעברו שלב במונדיאל אך ורק כשאירחו את הטורניר ב-1986, שוב חוזרים הביתה בידיים ריקות.

שופט: מאסימו בוסקה (שוויץ)

איצטדיון: לייפציג, 43 אלף צופים

השחקן המצטיין: מקסי רודריגז (ארגנטינה)

מחצית ראשונה

דקה 2 - קרן למכסיקו מצד ימין. ג'ארד בורגטי עולה לנגוח, אבל הכדור מוסט על ידי שחקן ארגנטינאי לקרן נוספת.

דקה 5 - גול! כדור חופשי למכסיקו מצד ימין. פארדו מרים לרחבה, ומנדז מוריד עם הראש למארקז, שבועט מקרוב פנימה. 0:1 למכסיקו.

דקה 10 - גול! ריקלמה מרים כדור קרן מצד ימין. הרנן קרספו עולה לנגיחה ונעזר גם בראשו של בורגטי בדרך לשער השיוויון של ארגנטינה. 1:1.

דקה 23 - קמביאסו מקשית כדור להרנן קרספו, שמוצא את עצמו חופשי ברחבה ומחמיץ לבד מול השער.

דקה 25 - ג'ארד בורגטי משחרר טיל מ-18 מטר, אבונדנזיירי הודף מצויין לקרן.

דקה 45 - גבריאל היינצה מתקל בחריפות את פונסקה, אלא שהשופט השוויצרי מסתפק בכרטיס צהוב בלבד.

מחצית שניה

דקה 54 - הזדמנות מצויינת למכסיקו. מוראלס מכניס כדור נהדר לבורגטי, שבועט מ-5 מטרים לשער, אבל אבודנזיירי הודף מצויין.

דקה 57 - כדור חופשי לארגנטינה מצד ימין. ריקלמה מגביה לצד השני של הרחבה, היישר אל מקסי רודריגז שבועט מהאוויר. סאנצ'ז הודף.

דקה 59 - היינצה מכניס כדור נהדר לסאביולה, שמוצא את עצמו מול סאנצ'ז, אלא שהשוער המכסיקני הודף.

דקה 75 - פינדה מרים כדור לרחבה ובורגטי נוגח החוצה.

דקה 86 - פינדה פורץ משמאל ומרים לפונסקה, שנוגח מקרוב ומחמיץ.

דקה 90 - קרלוס טבז משתחרר סמוך לרחבה ומנסה לסגור עניין במבצע אישי, אבל נבלם על ידי שחקן מכסיקני.

דקה 90 - פבלו איימאר מקבל מסירה מצויינת ומוסר למסי שכובש, אבל השופט פוסל את השער בטענה לנבדל. מצלמות הטלוויזיה מוכיחות שהחלטת השופט הייתה שגוייה.

הארכה

דקה 98 - גול! היה שווה לחכות 98 דקות. חואן פבלו סורין מקשית כדור אל מקסי רודריגז בצד ימין, שעוצר עם החזה 16 מטר אלכסונית מהשער ומפציץ לחיבורים. 1:2 לארגנטינה.

דקה 107 - זינייה פורץ קדימה ובועט לשער הארגנטינאי, הכדור עובר ליד הקורה.

הרכבים:

ארגנטינה: רוברטו אבונדנזיירי, ליאונל סקאלוני, רוברטו אז'אלה, גבריאל היינצה, חואן פבלו סורין, מקסי רודריגז, חאבייר מסצ'ראנו, אסטבן קמביאסו (פבלו איימאר, 76), חואן רומן ריקלמה, חאבייר סאביולה (ליאונל מסי, 84), הרנן קרספו (קרלוס טבז, 75).

מכסיקו: אוסבלדו סאנצ'ז, מריו מנדז, חוזה אנטוניו קסטרו, ריקארדו אוסוריו, קרלוס סלסידו, רפאל מרקז, אנדרס גוארדדו (גונזלו פינדה, 66), פאבל פרדו (ג'רארדו טוראדו, 38), ג'ארד בורגטי, רמון מוראלס (זינייה, 74), חוזה פרנסיסקו פונסקה.

"אנחנו יכולים לנצח גם את גרמניה"

מקסי רודריגז, האיש המאושר ביותר הערב באיצטדיון בלייפציג, סיפר בסיום על השער היפהפה שלו ועל הסיכויים של נבחרתו בהמשך הדרך: "לא התכוונתי לבעוט לשער, אבל הכדור התלבש לי על הרגל. אנחנו יכולים לנצח כל יריבה, גם את גרמניה, אנחנו לא מפחדים מהם".

כובש השער למכסיקו, רפאל מארקז: "ככה זה בכדורגל, הקבוצה הטובה יותר היא המנצחת ואנחנו לא צריכים להרגיש רע בגלל זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully