וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמיר פרץ: השבתת המשק על רקע רפורמת בן בסט - "בלתי נמנעת"

22.5.2000 / 8:20

ביקורת במגזר הפרטי על כוונת ההשבתה של ההסתדרות: "אסור שטענות נגד הממשלה יפגעו במעסיקים הפרטיים"

יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ, איים אתמול כי שביתה כללית במשק על רקע הרפורמה במשק היא "בלתי נמנעת". כך מפרסם היום "מעריב".
פרץ אמר כי האוצר מסרב לדון עם ההסתדרות על שינויים בסעיפי הרפורמה. ההסתדרות מתנגדת לסעיפים הפוגעים בעובדים, לטענתה - מיסוי על קרנות השתלמות, ביטול חצי נקודת זכות לאשה עובדת וביטול ההטבות לעובדי משמרות בתעשייה.
ההסתדרות הכריזה לפני כשבוע על סכסוך עבודה במשק על רקע הרפורמה, דבר המקנה לה את הזכות להשבית את כל משק - החל מיום שלישי הבא.

בתוך כך קרא אתמול יו"ר וועדת העבודה בלשכת התיאום של הארגונים הכלכליים לראשי ההסתדרות לחזור בהם מכוונת השבתת המשק. יוסי רוזן אמר כי "אסור שטענות נגד הממשלה יפגעו במעסיקים הפרטיים". רוזן אמר כי אם אכן תשבית ההסתדרות את המשק, "תהיינה לכך השלכות קשות על מערכת היחסים בין ההסתדרות למגזר הפרטי".

מחלוקת בבנק ישראל: קליין - "יש ליישם את הרפורמה כמיקשה אחת"

בתוך כך מסתמנת מחלוקת בין ראשי בנק ישראל באשר ליישום המלצות הרפורמה. אתמול פורסמו דבריו של מנהל מחלקת המחקר בבנק, ליאו ליידרמן, שקרא ליישם את המלצות הוועדה בהדרגה ובאופן חלקי, "ולא כמיקשה אחת". אולם נגיד הבנק, דוד קליין, אמר אתמול כי הוא דווקא מצדד בהפעלת הרפורמה כולה. "דבר זה חיוני כדי למזער את העיוותים במערכת הקיימת", אמר קליין.

גם נגיד הבנק הקודם, יעקב פרנקל, קרא אתמול ליישם את כל ההמלצות וכי "ניסיון להוציא חלקים מן הרפורמה יביא עליה 'נשיקת מוות'". הוא אמר את הדברים בטקס חלוקת פרס רמניסיאנו בכלכלה לשנת 2000 באוניברסיטת ת"א.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully