וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מכל 10 ילדים בשטחים חולה מתת תזונה

רויטרס

13.6.2006 / 18:01

מדו"ח יוניצ"ף על מצב הילדים ברשות עולה כי המשבר הכלכלי מונע מהם מזון, תרופות וחינוך, ומסכן את בריאותם וחייהם

אחד מכל שלושה ילודים שנולדים חולים בבתי החולים בעזה מת כתוצאה ממחסור בתרופות בסיסיות - כך דיווחה היום קרן הילדים של האו"ם, [[יוניצ"ף]]. הקרן הודיעה כי היא שילשה, כמעט, את בקשותיה לסיוע כלכלי לרשות הפלסטינית, מ-8.4 מיליון דולר ל-22.7 מיליון דולר, מאחר והרשות לא יכולה לספק את שירותי הבריאות והחינוך החיוניים בעקבות הפסקת הסיוע הבינלאומי והקפאת המסים בידי ישראל.

דובר יוניצ"ף, דמיאן פרסונאז, אמר כי התינוקות בבתי החולים נמצאים בסכנת חיים. "הם מתים מהמחלות הפשוטות ביותר, מכיוון שאין להם גישה לא למתקנים בריאותיים נאותים, לא לרופאים ולא לתרופות נאותות. זה המצב כבר חודשיים", אמר. "המצב בשטחים הכבושים מדאיג מאוד, והאוכלוסיה האזרחית, במיוחד נשים וילדים, הם הקורבנות העיקריים של הסכסוך". בנוסף, מרבית המורים ועובדי הבריאות לא קיבלו את משכורותיהם במשך שלושה חודשים בשל המשבר הכלכלי, מה שהביא לירידה משמעותית באיכות העבודה.

בפניה של יוניצ"ף לתורמיה היום צויין כי בבתי החולים חסרות תרופות בסיסיות, כגון [[אספירין]] וסוגי [[אנטיביוטיקה]] שונים, וכי קיים מחסור באמבולנסים מתפקדים ואף בדלק לאמבולנסים. התזונה של רבים מילדי הרשות נפגעה קשות כתוצאה מעוני ומגבלות על תנועת סחורות. אחד מכל עשרה ילדים בשטחים חולה כתוצאה מתת תזונה, וב[[עזה]] עצמה זה נכון לגבי אחד מכל תשעה ילדים. במקביל, שיבושים במים ומערכת הביוב מסכנים את בריאותם של הילדים ועלולים לגרום להתפרצות מגיפות.

פרט לסכנות הללו, יוניצ"ף מדווחים גם כי 16 ילדים פלסטינים וילד ישראלי אחד קיפחו את חייהם מאז תחילת השנה כתוצאה מהעימותים הביטחוניים, וכי 127 ילדים פלסטינים נפצעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully