וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: "אפשר לעשות את זה"

2.6.2006 / 20:04

ארז אדלשטיין אמנם מתלונן על התקשורת, על הלחץ בירושלים ועל הסיבוב השלישי, אבל לא מפחד ממכבי: "יש לנו יתרונות עליהם". ראיון

ביום שלישי יתחיל הטירוף. ארבע קבוצות יופיעו בהיכל נוקיה כדי להילחם על תואר אלופת המדינה. שני נצחונות, זה כל מה שמפריד בין הקבוצות לאליפות היסטורית. עם זאת, ואף שבתיאוריה לא ניתן לקבוע כלום, וגמר בין ראשון לנהריה הוא בהחלט אופציה, עושה רושם שיש רק קבוצה אחת שבאמת רואה את האירוע שיחל ביום שלישי ויסתיים 48 שעות מאוחר יותר כהזדמנות של ממש לעשות משהו בנידון.

בתוך כל ההכנות הקדחתניות, ולאחר שהפועל כבר העבירה אימון ראשון ביד-אליהו, מצא [[ארז אדלשטיין]] רגע כדי לשבת על אייס-קפה ולשתף בתחושות ובחששות שלו ושל הקבוצה לקראת הפיינל-פור. "אנחנו למעשה הבטחנו את המקום השני עוד במרץ", אומר האיש מאחורי הקווים במלחה. "מה שעוד יותר נורא זה שמאז חצי גמר יול"ב מול דינמו מוסקבה, וזאת על אף שהפסדנו, לקבוצה לא היה שום משחק שהיה יכול לבנות את המוכנות המנטאלית וההתרגשות הרצויה".

לטענתך, הסיבוב השלישי עשה נזק?

"באופן מוחלט. כשאתה נמצא בסדרת פלייאוף אתה חי אותה וחי את הקהל. ראשון ונהריה פתחו בקבוקי שפניה על העלייה לפיינל-פור, מה הם חוגגים שם בדיוק?".

עזוב לרגע את הקבוצה, מהן התחושות שלך?

"אני בהחלט לא מרגיש את ההתלהבות הרצויה, אבל אני מקווה ומאמין שאחרי סוף השבוע, כשכבר יאזלו הכרטיסים והתקשורת תתחיל להתעסק באופן יותר אינטנסיבי בפיינל-פור, אז אולי אני אצליח לשים מאחורי את התקופה המג'עג'עת הזאת. לא אני ולא הקבוצה חווינו חוויה ספורטיבית כבר חודשיים".

"הסיפור המנטלי הוא הסיפור האמיתי"

עד לגמר המיוחל מול מכבי ביום חמישי הפועל ירושלים צריכה לעבור את ראשון. קל זה בטוח לא יהיה והשאלה היא איך מכינים את השחקנים למצב של שינוי קו מחשבה ביום אחד. אז זהו, שלפי אדלשטיין לא עושים את זה.

"לחלוטין לא, ברור שאני מתכונן לראשון כי הם היריבה הראשונה", הסביר הג'ינג'י, "בנוסף אני לא חושב שיש לי יותר מדי להתעסק עם מכבי כי אני מכיר אותם מצוין. שיחקנו נגדם המון, וגם במשחקים שהפסדנו יצאנו עם תובנות, ומחשבות של מה אנו צריכים לעשות להבא. כמה מהדברים שאנחנו עושים לאורך כל העונה הם להשתפר ולהגיע מוכנים למשחק נגדם. ביום האחרון לא ניתן לעשות כבר כלום. חוץ מזה, אי אפשר פיזית להתכונן למשחק בצורה אחרת כשיש לך רק אימון אחד שחוצץ בין המשחקים. גם כשצסק"א ניצחו את מכבי, אז ביום האחרון הם לא עשו שום דבר מיוחד. חייבים לבוא עם דברים שכבר יש לך, אם זה בשיטה ובהתאמות, ולהאמין בדרך שהביאה אותנו למעמד. מה שאנחנו עושים זה את מה שצריך בשביל לעבור את ראשון, ובמקביל להיות כמה שיותר מוכנים בבוא העת מול מכבי. אני לא מאמין שנשחק מול ראשון בצורה אחת ואז, אם ננצח, במשחק מול מכבי נעשה דברים הפוכים. זה הייחוד של פיינל פור.

"בסדרה, מאמן יכול לשמור שפנים למשחק מספר 2, ואז לראות איך המשחק מתפתח ולהגיב בהתאם במשחק מספר 3. כל הזמן ניתן לשנות לפי התפתחות הסדרה. פה זה משהו אחר, אתה חייב לבוא עם הכלים שכבר יש לך. יש דברים שמטרידים אותי, אבל זה לא ראשון ולא מכבי, זו הפועל, עם הלחץ, המתח, ולכן אני אומר שככל שנעשה את הדברים יותר פשוטים, דברים שעשינו כמעט כל העונה, יהיה בסדר. אסור לשנות את כל הפילוסופיה יומיים לפני משחק זה או אחר. אנחנו צריכים לעשות אותם דברים, אבל להיות יותר קשוחים, יותר מרוכזים. אלה הם המפתחות, ולא אם נוסיף עוד תנועה בהתקפה או עוד צורת הגנה. זו הדרך שלי בכדורסל".

ברמה המנטלית תצליחו להגיע מוכנים?

"זה המבחן הכי גדול שלנו. הסיפור המנטלי הוא הסיפור האמיתי, איך מתכוננים כשכבר מזמן לא חווית ריגוש. אבל אני מעריך שברגע שהשחקנים ייכנסו ליד-אליהו ויראו 5,000 אדומים, רמת הריכוז תהיה חייבת לקפוץ ב-200 אחוז".

"לא יודע אם אני מרוצה"

בסך הכל הקבוצה לא נראתה רע בסיבוב השלישי, במיוחד אם מסתכלים על מכבי.

"זה שטויות, ברור שניסיתי במהלך הסיבוב האחרון לחשוב טיפה קדימה, כי ירד הרבה לחץ. ניסינו לעשות שניים-שלושה שינויים מקצועיים על המגרש, היינו חייבים להחזיר את ג'נקינס ומרקוביץ' מהפציעות, וזה היה חייב להיעשות בהדרגתיות. ניסינו גם להרחיב את הרוטציה, לשתף שחקנים ששיחקו פחות במהלך העונה. הורדנו בעומס האימונים, וכל זאת כדי לנסות להביא את השחקנים לשבוע הראשון של יוני רעבים, מרוכזים, ולא עייפים".

אתה מרוצה מאיך שהקבוצה נראית עכשיו?

"אין לי תשובה לזה. בכדורסל בסופו של דבר מה שקובע זה מבחן התוצאה, זה כמו עוגה, זה שיש לך את כל החומרים עדיין לא אומר שאתה יודע איך העוגה תצא. יש שחקנים שכשהמשחק הוא אינו משמעותי, הם לא טובים כי זה לא מעניין אותם. יש שחקנים שבאותה סיטואציה הם הכי טובים, כי אין עליהם שום לחץ".

איך אתה רואה את הרוטציה במהלך הפיינל פור?

"בגדול אני לא בא עם דברים מהבית, אני אעשה את מה שנכון לאותו רגע. במהלך כל העונה אנחנו עם שמונה אנשים, אי-אפשר לשחק עם יותר מזה. כשאני אומר שמונה אני מתכוון שלכולם יש ממוצעי דקות דו-ספרתיים. בנינו היררכיה, רוטציה מסוימת. אני חושב שיש לנו ספסל מצוין, ספסל שמכיל את מאיר טפירו ותמאר סליי וארז מרקוביץ' הוא בהכרח ספסל מצוין. אני מעריך שבעקבות היכולת של רביב לימונד וההבנה שלו של מה הוא בדיוק צריך לעשות בשביל לעזור לקבוצה, גם לו תינתן ההזדמנות. זה דברים שהם כולם התפתחויות. יכול להיות שיהיו שינויים בחמישייה, אנחנו באים כהפועל מגדל ירושלים, ואנחנו נעשה את כל מה שטוב בשביל לנצח".

אוקיי, בוא נדבר על הישראלים בספסל.

"עזוב, אנחנו מקום שני בליגה בשיתוף ישראלים בליגה. אני אף פעם לא מחלק את הקבוצה לישראלים וזרים, הנקודה היא שהספסל שלנו, בצורה שבנינו אותו, ניצח לנו המון משחקים. היו כמה משחקים שטפירו היה מדהים בהם, ובכמה משחקים סליי ומרקוביץ' היו מצוינים. אני אלך אפילו לגיא קנטור, שאני זוכר איך הוא בעצמו ניצח לנו שני משחקים - רמת-גן בחוץ ובני השרון בבית".

נגעת בטפירו, אתה מרוצה מהיכולת שלו העונה כשחקן שישי?

"אני בניתי איזשהו מודל, מי שהיה צריך לדעת ממנו, ידע. זה לא פייר שכשזה מצליח אז זה מצוין, וכשלא אז רק אחד אשם. כשפפאלאוקס עולה מהספסל ונבחרת יוון מנצחים, אז זה מצוין, וכנ"ל כשאנחנו מנצחים את רומא או את דינאמו מוסקבה. וכשזה לא הולך וטפירו חלש יותר, אז זה לא בסדר. באים לפה פסיץ' ואיבקוביץ' ורק מפרגנים ומכבדים, ואם הם יכולים להגיד שטפירו הוא שחקן חיוני לנו, אז כנראה שהם יודעים מה הם אומרים. הסיטואציה הזאת היא לא הכי קלה עבור מאיר, לא בגילו ולא במעמדו בכדורסל הישראלי. בסופו של דבר מה שחשוב זה לא מתי אתה נכנס למשחק, אלא איך וכמה. למאיר יש בסוף העונה 28 דקות ממוצע למשחק, והוא הוביל את טבלת האסיסטים גם באירופה וגם בארץ. מובן שזה נעשה כל הזמן עם האצבע על הדופק, המון רגישות והמון שיחות. ככה אני רציתי לראות את הקבוצה ששחקן כה משמעותי נכנס ויכול לשדרג אותה".

ומה עושים עם תמאר סליי, איך אתה מתכוון לפקס אותו?

"אני מאמין שמבעיית העבירות הוא נגמל, זה היה עניין של שנה ראשונה באירופה וחוסר ביטחון באופן כללי. השמועות שרצו לאורך העונה על חוסר שביעות הרצון והכוונות להחליפו מאוד פגעו בו, ולפעמים זה בכלל לא משנה אם אתה יושב עם שחקן ומסביר לו שהכל שטויות. ברגע שהוא צבר את הביטחון הוא גם נתן את התפוקה. אנחנו מאוד מרוצים מאיך שהוא נקלט בקבוצה הן מקצועית והן חברתית. אני מרוצה עוד יותר מכך שהוא למד להבין את המשחק האירופי, ולבטח על היכולת שלו לשקם את עצמו מפציעות לא קלות כלל".

"אנחנו יכולים לעשות את זה"

בחודשיים האחרונים נוסף לאדלשטיין כאב ראש נוסף, גדול במיוחד וקוראים לו [[ארקדי גאידמק]]. הטייקון הרוסי צוטט במספר אמירות שהיו מביכות כל מאמן, וכל הפלרטוטים המתוקשרים עם פיני גרשון, או ההצהרות על כך שבשנה הבאה צריך מאמן בעל שיעור קומה לא תרמו לאווירה הכללית. אדלשטיין נפגע, ועוד יותר מכך גם הקבוצה נפגעה.

"בטח שזה פגע, זה פגע בקבוצה, בשחקנים, וזה פגע גם בי. אבל זה הטיב של התקשורת היום, בזה היא מתעסקת. מחפשים רק לפגוע באנשים, מחפשים להיות יותר צהובים, מחפשים ליצור סנסציות ומשברים רק בכדי שיהיה אחר כך על מה לדבר. אני התייחסתי לזה כשהייתי צעיר יותר, היום אני כבר לא מתייחס לזה. חייו של מאמן כדורסל בירושלים הם לא קלים, להגיד שאני אוהב את זה ושזה הגון? אני ממש לא יכול".

זה לא דברים שבאים באופן טבעי עם הג'וב, ירושלים, תל-אביב או גליל-עליון?

"אין כמו בירושלים, זה הכי קשה שיש, בשום קבוצה אין את התרבות הזאת של להעביר ביקורת, של חוסר פרגון, ותמיד הדשא של השכן ירוק יותר. לא יעזור כלום".

ברשותך נחזור לפיינל פור. מה אתה אומר על הטענה שהכל תלוי במכבי?

"אני ממש לא מסכים. יש לנו שחקנים כשרונים, קבוצה מצוינת, ואם נפנים באיזו דרך אנחנו צריכים לשחק מבחינת קשיחות ומנטליות, אנחנו יכולים לעשות את זה. עם כל הכבוד למכבי, ויש לי הרבה כבוד, זה אפשרי. אני לא אשתמש בקלישאות שבמשחק אחד הכל יכול להיות ובזה שביד אליהו יהיו 5,000 אדומים. אני מנתח את הדברים בצורה קרה, קשה והגיונית: יש לנו שחקנים טובים. כמו שיש לנו חסרונות מול מכבי, יש לנו גם המון יתרונות עליהם, בכל מיני אספקטים. זה לא שאלה של מי יחביא את החסרונות ולא של מי יביא את היתרונות לידי ביטוי. זה תלוי יותר בהבנה של מה שצריך לעשות".

האם הפיינל פור הוא פקטור בשאלה אם העונה תיחשב הצלחה או כישלון?

"על פניו, ולאורך כל השנים, מה שקובע בסופו של דבר זה הליגה הישראלית. לדוגמה הקבוצה שניצחה בגמר היול"ב, שזה הישג מדהים כשלעצמו והלוואי על כולנו עוד תארים שכאלו, אבל לא העפילה לפיינל פור, אז היו שאמרו שמדובר בכישלון ושכחו את היול"ב. בהרבה קבוצות אירופה זה בכלל בונוס. הפועל ירושלים הסתערה העונה על שלוש חזיתות, ובשתיים הגענו עד כה למקסימום, וגם אם אני מרגיש אכזבה וחושב שיכולנו לעשות טיפ-טיפה יותר. אנחנו רוצים לעשות פה רק את המקסימום. החששות שלי הם שוב שהשיא הזה שאנחנו נגיע אליו לא מגיע בצורה הנכונה, לא בצורה הנכונה שבונים עונה".

לסיום, מה דעתך על השיטה הזאת?

"הצורה הזאת של הפיינל-פור בפרט והסיבוב השלישי בכלל לא הגיונית בעיני, ורק פוגעת בכדורסל הישראלי. אני מקווה מאוד שלא ימשיכו עם זה גם בעונה הבאה. איך יכול להיות שרומא ודינאמו מוסקבה הגיעו למלחה פעמיים, ומכבי הגיעו רק פעם אחת?! זה לא הגיוני בכלל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully