וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יישוב בדואי חדש יוקם בנגב

28.5.2006 / 17:02

מינהל מקרקעי ישראל החל בהקמתו של ביר ה-דאג', שיאכלס את בני השבט אל-עזזמה. בתוך כשנה יוכלו התושבים להתחיל בבניית בתיהם

מינהל מקרקעי ישראל החל בעבודות להקמתו של יישוב בדואי חדש ב[[נגב]]. היישוב הכפרי-חקלאי החדש, הראשון מסוגו, ייקרא ביר ה-דאג', ויתגוררו בו 4,000 אנשי השבט הבדואי אל-עזזמה, שעד כה מתגוררים בפזורה שבין רביבים ורתמים.

לפני שבוע עלו הטרקטורים לשטח והחלו בביצוע עבודות הפיתוח, ובמינהל מקרקעי ישראל צופים כי בתוך כשנה יוכלו התושבים להתחיל בבניית בתיהם ביישוב. במינהל אומרים, כי יישוב הקבע החדש תוכנן בשיתוף ובהבנה עם התושבים. הוא מבוסס על חזון לאפשר לבני שבט אל-עזזמה להמשיך ולקיים את אורח חייהם המסורתי, במסגרת ישוב מסודר בעל תשתיות מתקדמות, מערכות בריאות וחינוך.

במסגרת הפרויקט, בו יושקעו כ-150 מיליון שקלים, יפותחו על ידי המינהל 172 נחלות חקלאיות, כל אחת מהן בהיקף של 5 דונם - דונם אחד לטובת מגורים והארבעה הנוספים למטרות חקלאות.

יעקב כץ, ראש מינהלת הבדואים במינהל מקרקעי ישראל, אמר כי "כולנו תקווה שבעזרת שילוב ידיים של כלל הגורמים והמשרדים הנוגעים בדבר נצליח בהגשמת המטרה המשותפת לכולנו - קידום ופיתוח היישוב, לרווחת תושביו".

במינהל אומרים, כי הקמת ביר ה-דאג' מהווה נדבך נוסף בתכנית כוללת של מינהל מקרקעי ישראל לאכלס את הנגב ולאפשר לבדואים לגור ביישובי קבע מסודרים ומתקדמים בעלי רמת פיתוח גבוהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully