וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת דיבה נגד דנקנר

לי-אור אברבך

14.5.2006 / 13:58

העיתונאי אילן כפיר תובע רבע מיליון שקלים מהעיתון מעריב ומעורכו, שלדבריו "הסית נגדו" במאמר פרי עטו

העיתונאי אילן כפיר תובע 250 אלף שקלים מעורך מעריב, אמנון דנקנר ומהעיתון בגין מאמר שנכתב עליו ב-22 במאי אשתקד ואשר כותרתה "מנטליות של גזען". לדברי כפיר, דברים שהופנו כלפיו במאמר נועדו לבזות, לפגוע במשרתו והביאו גורמים לאיים עליו ועל משפחתו.

"אילן כפיר", כתב דנקנר באותו מאמר שנוי במחלוקת, "הוא עיתונאי ותיק, שבמשך שנים נודע בעיקר בלבושו המוזר ועילגותו". בהמשך נכתב על כפיר, "אם טיפוסים כמו אילן כפיר ילבו את האש הזאת בכתיבה גזענית, זה לא יעבור כל כך מהר".

כפיר מציג כנספח את מאמרו המפורסם של דנקנר מ-1983, "אין לי אחות", לראייה כביכול כי הוא עצמו גזעני.

על פי כתב התביעה, טוען כפיר כי נודע לו מפיו של עיתונאי בכיר בעיתון כי דנקנר נקט בעיתון "גישה וסיקור אוהדים" כדי להתמנות לשגריר בפריס. כזכור, הגיב בעבר דנקנר לוואלה! ברנז'ה בנושא (ראו קישור).

מאותו מקור נודע לו גם כי לאחר שקרא את מאמר הביקורת שכתב כפיר נגד השר דאז, סילבן שלום אמר, "תראו מה כפיר כתב נגד סילבן. אני אתקע אותו". כפיר אינו מציין מי אותו מקור בכיר.

כפיר נודע בעיקר ככותב ביוגרפיות וספרים פוליטיות יחד עם עיתונאי מעריב, בן כספית. כיום, הוא מו"ל של רשת העיתונים בשפה הרוסית גלובוס וספוטניק.

עורך מעריב, אמנון דנקנר אמר לוואלה! ברנז'ה בתגובה: "אנחנו נטפל בזה כמו שאנחנו מטפלים בסוגיות משפטיות - באמצעות עורכי הדין בבתי המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully