וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל פינה את מוצב רותם תחת אש חיזבאללה

17.5.2000 / 6:46

כוחות החיזבאללה הפגיזו אמש במשך שעות ארוכות את מוצבי צה"ל וצד"ל


צה"ל העביר אתמול את מוצב רותם לידי צד"ל, בזמן שהחיזבאללה עורך הפצצה מאסיבית על כל בסיסי צד"ל וצה"ל בדרום לבנון. מספר פגזים אף נחתו בתוך שטח ישראל ושני אזרחים נפצעו קל בעת שהועפו ממכוניתם מהדף נחיתת הפגזים. ההתקפה כוונה לעבר מוצבי צה"ל באזור הביטחון ולאורך הגבול, אולם לא לעבר אזרחים ולכן גם לא נורו טילי קטיושה. לקראת חצות נחלשו חילופי האש.

במהלך חילופי האש, חדרה חוליה של החיזבאללה לכפר מרכבה ברצועת הביטחון והתנקשה בקצין לשעבר בצד"ל. המתנקשים הצליחו להמלט מחוץ לאזור הביטחון. זוהי הפעם השנייה בשבועות האחרונים שהחיזבאללה נכנס לכפר מרכבה ומחסל אנשי צד"ל.

מטוסי חיל האוויר יצאו בתגובה לגיחות התקפה על מטרות חיזבאללה. במערכת הביטחון סבורים כי התמונה לא תשתנה בזמן הקרוב וכי החיזבאללה ימשיך להתקיף את כוחות צה"ל הנערכים לפינוי המוצבים ולנסיגה מלבנון. קצינים בכירים ציינו כי פינוי המוצבים יימשך בימים הקרובים במסגרת היערכות מחודשת לקראת נסיגה מלאה.

המוצבים אשר פונו עד היום: טייבה ורותם, ליבנה וטבק. מוצבים נוספים אשר נמצאים בפירוק: טבעוני, ציפורן, עולש, סחלב וברקן.

ברק נפגש עם רוס

הלילה נפגשו ראש הממשלה, אהוד ברק, והשליח האמריקאי למזרח התיכון, דניס רוס, בקרייה בתל אביב. השניים דנו בהתפתחויות האחרונות הן בלבנון והן בערוץ הפלסטיני בשיחות החשאיות בשטוקהולם. מוקדם יותר דן ברק באותו נושא עם השר שלמה בן עמי והשר אמנון ליפקין שחק. השיחות עם הפלסטינים עוסקות בבניית הסכם מסגרת להסכם הקבע עם הפלסטינים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully