וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשרות שהפינוי בחברון יחל היום

7.5.2006 / 0:02

כוחות הביטחון עשויים לפנות את המשפחות היהודיות מבית שפירא בעיר, אם המשפחות לא יתפנו מרצונן. הבית הוכרז שטח צבאי סגור

כוחות הביטחון, צה"ל והמשטרה עשויים לפנות כבר היום את המשפחות היהודיות מבית שפירא בחברון, אם הן לא יתפנו מרצונן במשך היום. זאת, למרות החלטת בג"ץ להאריך את תקופת הזמן במסגרתה רשאית המדינה לפנות את המתנחלים עד ליום שני.

בגלי צה"ל דווח, כי לצד חשש מעימותים עם תושבים יהודים מחברון ואנשים נוספים שהצטרפו אליהם במהלך סוף השבוע, כדי למנוע את הפינוי, במשטרה לא מוציאים מכלל אפשרות ירי של פלסטינים לעברם, ואף ירי של יהודים.

ביום ו' בצהריים הכריז צה"ל שטח צבאי סגור על הבית הקרוי "בית שפירא" ב[[חברון]], שמשפחות מתנחלים פלשו אליו והוא מיועד לפינוי.

לפני כן הספיקו כמה עשרות מתנחלים, בני נוער ומבוגרים, להגיע לבית ולהתבצר על גגו. בקול ישראל דווח, כי במקום התפתח עימות בין המתנחלים לכוחות הביטחון, ואף נגרם נזק לכלי רכב של כוח מג"ב. המתפרעים זרקו ביצים וצבע על השוטרים. שני שוטרים נפצעו קל.

לאחר מכן נרגעו הרוחות במקום, אולם כוחות הביטחון ערוכים במקום כדי למנוע הגעת מתנחלים נוספים, ולמנוע הפרות סדר לקראת הפינוי בתחילת השבוע הבא.

שופטי בג"ץ אהרן ברק, מרים נאור ואליקים רובינשטיין, קבעו אתמול בבוקר כי המדינה רשאית לדחות את מועד פינוי המתנחלים שפלשו לבית עד ליום שני הקרוב, ואינה חייבת לבצע את הפינוי מיידית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully