וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי מושב שקף מחו על הקיצוץ במספר העובדים הזרים

4.5.2006 / 11:42

התושבים השביתו את המושב, סגרו את שעריו והבעירו צמיגים והזהירו, כי בלא טיפול ממשלתי בנושא, המחאה תתפשט לכל רחבי הארץ

חברי מושב [[שקף]] ב[[חבל לכיש]] השביתו הבוקר את המושב, סגרו את שעריו ולא שלחו את ילדיהם לבתי הספר. במהלך ההפגנה הבעירו התושבים צמיגים. ההשבתה בוצעה במחאה על הקיצוץ החריף במספר העובדים הזרים מ-120 ל-60. המושב, שממוקם על קו התפר, עוסק בגידול ענבים, נקטרינות, אפרסקים ופרחים.

מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, גיורא סלע, קרא לשר החקלאות הנכנס, שלום שמחון, להעמיד בראש סדר העדיפות של המשרד את הטיפול באספקת העובדים הזרים לחקלאות. לדבריו, בלי כמות מספיקה של עובדים לא ניתן יהיה להמשיך לקיים את החקלאות בישראל בהיקף הנוכחי והזהיר, כי בלי טיפול מהיר בנושא, מחאתם של חברי מושב שקף תתפשט לכל הארץ.

סלע אמר כי חברי מושב שקף מתמודדים עם קשיים רבים. בשנים האחרונות סבל המושב ממכה של גניבות חקלאיות, וזאת בשל קרבתו לשטחי [[הרשות הפלסטינית]]: "הממשלה צריכה לעשות כל שביכולתה כדי לסייע לחקלאים שנאחזים בכל כוחותיהם בקרקע ולא לתקוע להם מקלות בגלגלים".

עוד אמר סלע, ש"מי שחושב שעובדים ישראלים יפתרו את הבעיה במושב שקף ובמקומות אחרים אינו ריאלי. העסקת עובדים ישראלים בחקלאות נוסתה במקומות רבים ולא הצליחה. בהעדר עובדים פלסטינים בגלל הבעיות הבטחוניות, רק עובדים תאילנדים יכולים לתת מענה לצרכי כוח האדם בחקלאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully