וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירת כבד אווז נאסרה בשיקגו

27.4.2006 / 13:18

האיסור ייכנס לתוקף בספטמבר. מסעדות שימשיכו להגיש את המנה לאחר מועד זה יקנסו. חבר המועצה: החוק מגלם את ערכי החוקה

שיקגו אסרה על מכירת כבד אווז במסעדות בתחומה, לאחר שבעירייה הוחלט כי המעדן הצרפתי אכזרי כלפי ברווזים ואווזים. האיסור יכנס לתוקף בספטמבר הקרוב. מסעדות שיגישו את המנה יקנסו ב-250 עד 500 דולרים עבור כל יום מעבר לתאריך שנקבע להסרתה מהתפריטים.

דובר איגוד המסעדות באילינוי, השף דידי דורן, כינה את ההחלטה להסיר את המנה נוראית. "ב[[שיקגו]] אסרו לאחרונה על עישון במסעדות, עכשיו הפוא גרא. מה הלאה? סקס?!". דורן אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי האיסור על מכירת כבד אווז הוא התקפה על החופש ויוריד את "הרמה הגסטרונומית" של העיר.

חבר מועצת העירייה, ג'ו מור, פעיל למען זכויות בעלי חיים, שקידם את ההצעה והביא לאישורה בעירייה ברוב קולות, אמר בתגובה כי החוק החדש מגלם את הערכים והמוסר הנובעים מהחוקה האמריקאית. על מנת לשכנע את חברי המועצה הציג להם מור תמונות וקטעים מסרטו של כוכב הקולנוע רוג'ר מור, בו נראה כיצד צינורות מתכת מוחדרים לגרונות האווזים.

בסרט הוידאו של מור אומר השחקן כי "פוא גרא", שפרושו כבד שומני היא מחלת כבד כואבת שצריכה להיות מטופלת על ידי וטרינרים, אבל במקום זאת במכוון נגרמת לאווזים בחוות פיטום ברחבי העולם.

בהחלטתה, הצטרפה מועצת העיר למסע המתרחב נגד המנה שנחשבת על ידי הפרלמנט הצרפתי למורשת תרבותית. ב[[קליפורניה]] התקבל חוק בשנת 2002 האוסר על פיטום אווזים ושיווק כבד אווז והוא יכנס לתוקף בשנת 2012. פיטום אווזים נאסר ב-15 מדינות ברחבי העולם, ביניהן גרמניה, בריטניה, איטליה וכמובן ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully