וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: מחיר הדלק צפוי לעלות בלפחות 5%

שרון קדמי

23.4.2006 / 18:18

הנפט חצה בסוף השבוע את רף 75 דולר לחבית. העלייה במחיר הנפט על רקע המתיחות סביב תוכנית הגרעין של איראן

נסיקת מחיר הנפט העולמי לא פוסחת גם על ישראל. כתוצאה מעליית מחירי הנפט בעולם בחודש האחרון צפוי מחיר בנזין לרכב לעלות בשיעור של לפחות 5% בראשית החודש, שהם כ-30 אגורות לליטר בתחנה.

המחיר כיום עומד על 5.90 בממוצע. מדובר בהערכות ראשונות בלבד, מאחר ומחיר הדלק נקבע על סמך 5 ימי העסקים האחרונים באגן הים התיכון, והערכות אלו מתבססות על המחיר אחרי היום הראשון בלבד. המחיר נקבע בהתאם לנוסחה של מחירי הדלקים בנמל לה-ורה באיטליה והוא מושפע ישירות ממחיר הנפט העולמי.

מחיר הנפט חצה בסוף השבוע לראשונה בהיסטוריה את רף 75 הדולרים לחבית. העלייה במחיר הנפט על רקע המתיחות סביב תוכנית הגרעין של איראן, יצרנית הנפט הרביעית בגודלה בעולם, וכן על רקע התקפות על מתקני נפט בניגריה - יצואנית הנפט השמינית בגודלה בעולם, שהביאו לקיצוץ תפוקת הנפט במדינה ב-20%. מחיר הנפט, הנמצא כעת בשיא נומינלי לאחר שנסק בכ-275% מתחילת 2002, מתקרב כעת גם לשיא מותאם אינפלציה שנרשם בתחילת שנות ה-80 בעקבות המהפכה האיסלאמית באיראן - 86.88 דולר לחבית.

בשבוע שעבר הודיעה איראן כי תמשיך במאמציה להשיג טכנולוגיה גרעינית, תהא אשר תהא החלטתה של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א). ארה"ב, המאשימה את איראן בכוונה לייצר נשק גרעיני, צפויה לנסות לקדם סנקציות נגדה. סבא"א עתידה להגיש בשבוע הבא למועצת הביטחון של האו"ם הערכת מצב לגבי תוכנית הגרעין של איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully