וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלת תם: מי בנה את הפירמידות?

12.4.2006 / 10:00

למרות שבהגדה מתגאים בני ישראל בקונסטרוקציה שהמצרים כפו עלינו לבנות, הממצאים הארכיאולוגים לא ממש תומכים בתיאוריה הזו

ההגדה מספרת את סיפור יציאת מצרים, ומי מאתנו לא מכיר את העובדות – "עבדים היינו לפרעה במצרים, ויוציאנו ה' אלוקינו משם ביד חזקה ובזרוע נטויה. ואילו לא הוציא הקב"ה את אבותינו ממצרים, עדיין אנו ובנינו ובני בנינו משועבדים היינו במצרים...". עובדות? לא ממש.

האם אנחנו יכולים לזקוף לזכותנו את בניית הפירמידות, אחד משבעת פלאי תבל? כנראה שלא. פרופסור ישראל פינקלשטיין, ראש המכון לארכיאולוגיה באוניברסיטת תל אביב, מסביר כי "אין עדויות שהיינו במצרים, לא הקטנה שבקטנות ולא הזעירה שבזעירות. אין שום רמזים במצרים שבנינו את הפירמידות, לא ארכיאולוגיים ולא היסטוריים, למרות שהמציאות המתוארת במקרא, על הבצורת בארץ ישראל, זאת מציאות נכונה. אנחנו יודעים מהארכיאולוגיה, שבאמצע האלף השני לפני הספירה הייתה הגירה של כנענים למצרים, שהקימו מושבות בדלתה של הנילוס ולאחר מכן המצרים גירשו אותם משם".

אז אם אנחנו לא בנינו את הפירמידות, אז מי כן בנה אותן? על הטענה שהן נבנו ע"י חייזרים נוותר כרגע. גם על הטענה שהן נבנו ע"י היהודים נאלץ לוותר. ראשוני היהודים אשר פקדו את מצרים בתקופת המקרא הגיעו אליה, ככל הנראה, בתקופת השושלת ה-18 של הפרעונים, בתקופת הממלכה החדשה, תקופה שבה בניית פירמידות הייתה נחלת העבר הרחוק.

על פי ממצאים שהתגלו לאחרונה בקרבת הפירמידות בגיזה, נראה שהן לא נבנו על ידי עבדים כלל. מהקברים שם הסיקו החוקרים שבוני הפירמידות היו פועלים בשכר, בעלי מעמדות שונים, אשר התגוררו בעיר גיזה - בסמוך לאתר הבניה. על פי מבנה העצמות והגולגלות שנמצאו שם, נראה שהם היו בכלל מצרים. ולא סתם מצרים, אלא מצרים מאמינים. ישנן גם עדויות שהפועלים עבדו במשך כל ימות השנה, ללא הפסקה, כיוון שעל פי אמונתם, פרעה, נציג האלים על האדמה, יזכה אותם בעולם הבא בתמורה על עבודתם הקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully