וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית ב"ש פסלה תערוכה של מחסום WATCH

30.3.2006 / 14:02

זאת, על אף שהתערוכה תואמה עם ראש העיר ונציגיו. נציג משלחת האיחוד האירופי הגיע לתערוכה. העירייה: זהו מבנה ציבורי

ביום ראשון הקרוב אמורה הייתה להיפתח בבאר שבע תערוכה של ארגון מחסום Watch, לאחר שהוצגה כחודש ימים במדרשה לצילום גיאוגרפי בתל אביב. נשות המחסום טוענות שהתערוכה אושרה ותואמה עם מנהלת מרכז המורים, דניאלה עצמון, שאחראית על התחום, בו היתה אמורה להתקיים התערוכה. ראש משלחת [[האיחוד האירופי]] בישראל, ראמירו סיבראן אוזל, היה צפוי לנאום במושב הפתיחה של התערוכה ביום ראשון.

לטענת נשות הארגון, עצמון התקשרה היום למארגנות התערוכה, וטענה שראש עיריית [[באר שבע]], יעקב טרנר, דורש להסיר את התערוכה, בטענה שהיא פוגעת ברגשות הציבור. לטענת נשות המחסום, התערוכה אושרה לפני כחודשיים ואף סגן ראש העיר אישר את הגעתו אליה, אם כי סרב לשאת דברים.

אתמול החלו לתלות את התצלומים, אך אחת הנשים שעברה במקום מחתה על התערוכה. נציגת מחסום Watch מעריכה, כי היא זו שהגיעה עד ראש העירייה טרנר בבקשה להסירה. בנוסף, בתקופה האחרונה, נתלו שלטים המפרסים את התערוכה, באישורה של העירייה. הנשים פנו לראש העירייה, וביקשו ממנו לחזור בו מהחלטתו, ואם לא יעשה כן, יפתחו נגדו ונגד העירייה בהליך מנהלי.

נשות המחסום מוחות על הפגיעה, לכאורה, בחופש הביטוי ועל כך שטרנר "משתמש בסמכותו בכדי למנוע פעילות פוליטית שאינה תואמת את תפישת עולמו. לא ייתכן שבמדינה דמוקרטית, ראש העיר יתערב וימנע מתושבי העיר לצפות בתערוכת צילומים שמתעדת את הנעשה בשטחים הכבושים, מרחק לא גדול מהעיר באר שבע עצמה".

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה, כי מדובר במוסד חינוכי שאסורה בו כל פעילות פוליטית, ובתערוכה כזו, יש מיצג פוליטי מובהק. מרכז המורים הוא מוסד חינוכי עירוני למורים, בו מוצגות תערוכות בעלת אופי שכזה. דובר העירייה הוסיף, כי "התקבלו בלשכת ראש העיר שיחות טלפון של משפחות שכולות שמחו על הצגת התערוכה במקום, על כן החליט ראש העיר לאסור את קיום התערוכה במרכז המורים העירוני". כמו כן, הוא אמר כי הנשים יכולות להציג את התערוכה בבאר שבע, אך לא בתוך מוסד עירוני. דובר העירייה סרב להתייחס לשאלת וואלה! חדשות אילו מיצגים הוצגו בעבר במרכז המורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully