וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמצים בימין ליצור "טלטלה של הרגע האחרון"

26.3.2006 / 6:56

רשימת האיחוד הלאומי-מפד"ל מנסה לשכנע את מאוכזבי ההתנתקות לצאת ולהצביע, מתוך אמונה שאכן יושג "גוש חוסם קדימה" בכנסת

48 שעות לפני פתיחת הקלפיות משדרים ראשי מטה "זזים ימינה" וראשי הרשימה המשותפת לאיחוד הלאומי והמפד"ל "אופטימיות זהירה" בקשר לסיכוי שמפלגות הימין והחרדים יזכו יחדיו ב-61 מנדטים, ויגבשו גוש חוסם לאהוד אולמרט ולקדימה. כדי ש"הנס" יתרחש, אומרים כולם, דרושה טלטלה עזה בקרב מסה עצומה של בוחרים, מצביעי ליכוד לשעבר, שנוטים להישאר בבית, ובקרב מצביעי ימין, שפינוי עזה וצפון השומרון נטע בהם יאוש כללי מהמערכת הדמוקרטית, ואינם מתכוונים להצביע.

18 מראשי הציבור ב[[גוש קטיף]] לשעבר פרסמו קריאה, בה מתבקש הציבור להצביע לאיחוד הלאומי-מפד"ל. מנהיגות חבל הארץ שאינו קיים עוד, קוראת "לעקורי גוש קטיף וצפון השומרון", להשתתף בבחירות הקרובות ולתמוך ברשימה. בין החתומים על הקריאה: יגאל קמינצקי, הרב האזורי לשעבר של גוש קטיף, דודי רייש, מראשי עצמונה, ליאור כלפא, יו"ר מזכירות [[נוה דקלים]] והרב נח ויז'נסקי מקטיף. הקריאה פורסמה על רקע נטייתם של רבים ממפוני הגוש שלא להצביע, ונאמר בה בין היתר: "כולנו מודעים לגודל העוול הנורא שנעשה לנו, המתיישבים, בפרט ולעם ישראל בכלל עם העקירה והגירוש. יש בינינו שמציאות זו מביאה אותם לייאוש ומתוך כך להחלטה שלא להצביע בבחירות הקרובות. אנו שואלים: וכי מי שהכוהו בלחי האחת, ייתן את לחיו השנייה למכהו?! האם אנו שהוכינו, נשב מן הצד ונאפשר לאותה חבורה דורסנית להמשיך ולהרוס, לרסק ולהחריב את כל ערכי התורה, האמת והנצח שאנו מאמינים בהם?"

בניסיון ליצור את הטלטלה שתביא לשינוי המיוחל, הגבירו בסוף השבוע מטות הימין את פעילות ההסברה שלהם: מבצעי "פנים אל פנים", שבמסגרתם עוברים מתנדבים מבית לבית ו"מזיזים מצביעים מקדימה לימין", ומבצע הטלפונים שמטרתו זהה. אתמול פשטו אלפי פעילי הימין על מוקדי בילוי ברחבי הארץ, וחילקו חומר הסברה.

ה"אופטימיות הזהירה", נשענת על פילוח משובים של למעלה ממאה אלף השיחות הראשונות שביצעו פעילי "זזים ימינה" מול הציבור היהודי (בטלפון וביקורי בית). התוצאות כך על-פי אנשי המטה, התקבלו מאיזורים שבהם נרשמה בבחירות 2003 תמיכה של לפחות 30% בליכוד. אנשי זזים ימינה, החליטו שלא לפעול במוקדי כוח מסורתיים של השמאל. מהפילוח עולה תמונה הסותרת את הסקרים. על-פי המשובים, לגוש הימין והדתיים 55%, לגוש השמאל 17% והמתלבטים מונים כ-31%. תמונה זהה עולה גם מהפילוח העירוני של המשובים: ירושלים - ימין ודתיים 52%, פתח תקווה - ימין ודתיים 62%, [[רמת גן]] - ימין ודתיים 52%, ולוד 56%.

יעקב שטרנברג, ראש המטה, אומר שהנתונים יבואו לידי ביטוי רק אם הציבור שבו מדובר יבוא לקלפיות. "הפכנו בשבועות האחרונים ממטה זזים ימינה, למטה זזים מהבית", אומר שטרנברג. "הימין לא נגמר, אבל הוא יושב בבית, וצריך להוציא אותו משם", אומר שטרנברג.

לא רק שטרנברג מנסה "להוציא את הימין מהבית". גם הרבנים נרתמו למלאכה. הרב הראשי לשעבר [[אברהם שפירא]] פרסם מכתב הקורא לכלל הציבור שלא להימנע בבחירות לכנסת. "מי שלא משתתף בהצבעה לנציגים דתיים בכנסת", כותב הרב שפירא, "הרי הוא בעצם נותן את קולו וכוחו לאלו החפצים בצמצום ההשפעה הדתית על כל מערכות החיים בארץ ישראל... אין מי מאיתנו אשר שם את כל יהבו בפוליטיקה. כולנו מודעים ויודעים קרוב מאוד את חשבונותיה, וגם מי שמצביע אין בזה הסכמה להחלטות המנוגדות לרוח התורה, ועם כל זה על מנת לתקן, ולשפר עלינו גם לפעול..." שפירא חוזר על קריאתו לציבור לתמוך באיחוד הלאומי-מפד"ל. קריאה דומה שעליה חתומים עשרות רבנים מרכזיים מהציונות הדתית פורסמה שלשום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully