וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העופות הנגועים מומתים ביסורים קשים

23.3.2006 / 19:35

מכתב לשר החקלאות דורש להפסיק השימוש בחומר הדברה להמתת עופות הנגועים בשפעת העופות, מכיוון שהוא הורג לאט ובכאב

מכתב דחוף שוגר היום לשר החקלאות, בבקשה שלא להשתמש ברעל מסוג זרחן אורגני, הגורם למוות ארוך בייסורים, לצורך המתת העופות הנגועים בזן הקטלני של שפעת העופות. לדברי העמותה שיזמה את המכתב, עמותת אהב"ה, קיימים רעלים אחרים, זולים וזמינים, שניתן להשתמש בהם במקום הזרחן, והיא מציעה את עזרתה ברכישתם.

"זרחן אורגני אינו רעל למטרת המתה של בעלי חיים", אומרת תמרה מור מהעמותה. "הוא חומר הדברה, המשמש להדברת מזיקי אדמה. בכל משק חקלאי קיים חומר ההדברה הזה, אז אמרו לחקלאים פשוט לשפוך אותו למים. אף אחד לא חשב מראש, כשהמגיפה הגיעה לטורקיה ולמצרים, איך יהרגו את העופות. לא הוכן רעל, ולכן נעשה שימוש בחומר הדברה".

לדברי מור, הזרחן האורגני גורם לייסורים קשים במיוחד, עוויתות וכאבים, במשך כמה שעות עד המוות. היא סיפרה כי בעמותה טופלו לא מעט בעלי חיים, ביניהם עופות, שנפגעו מאכילת חומר ההדברה, והם סבלו מהתכווצויות של כל השרירים, עוויתות, פרכוסים וכאבים חזקים. "אפילו ציאניד, שהמוות בעקבותיו גם הוא כרוך בכאב אבל הוא מהיר הרבה יותר, הוא רעל יותר הומני", אמרה מור.

היא הוסיפה כי מכיוון שלזרחן האורגני טעם וריח חריפים, בניגוד לרעלים הומניים יותר, יש להצמיא את העופות במשך זמן ארוך מאוד כדי שהם ישתו את הרעל. "חלקם לא מוכנים לשתות מהרעל, ופשוט מתים מצמא", אמרה.

בעמותת אהב"ה מבקשים מתנדבים לסייע בפיקוח על המתת העופות, על מנת שתתבצע באופן הומני מעט יותר. ניתן לפנות אל המוקד הארצי של העמותה בטלפון 03-6446888, או אל מוקד החירום בטלפון
09/958833 24 שעות ביממה. ניתן לפנות גם לדוא"ל animalsavers@gmail.com.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully