וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללבוש אורגינל של שפילשר

ענת אור

24.3.2006 / 8:33

לשרה בראון, מעצבת האופנה המרומזת, היה קליק מיידי עם הציירת התוססת קרן שפילשר. יצאו מזה חולצות פרועות

את שיתוף הפעולה המקסים בין המעצבת שרה בראון לאמנית קרן שפילשר אפשר ללבוש. בקולקציית האביב-קיץ המטפטפת לחנותה של בראון ברחוב דיזנגוף בולטות חולצות טריקו מצוירות.

לא רק הציורים מקוריים גם הגזרות קוראות תגר על קונספט הטי שירט – חלקן הם סינרים שמיועדים להילבש מעל חולצה או על כל בגד אחר, חלקן חולצות בשתי קומות, הסינר כבר בפנים. כמובן שכל חולצה היא ייחודית ואין עוד אחת כמותה.

בראון פנתה לשפילשר, ציירת, אחרי שראתה עבודות שלה, והיתה סקרנית לראות לאן הקשר איתה יוביל. קליק מיידי שנוצר ביניהן הוביל לשיתוף הפעולה בקולקציה של בראון. "נורא רציתי להפתיע את הלקוחות, להראות צד אחר שלי. הבגדים אצלי בדרך כלל הם בצבעים סולידיים וחלקים." אומרת בראון.
שרה מסרה לקרן כמה חולצות טריקו לבנות בעיצובה ונתנה לה יד חופשית, כשחזרו החולצות אליה תגובתה היתה: "וואו".

האמנית מופתעת מהחופש

שפילשר סיימה ויטל במגמת איור ואחרי שזכתה במלגה הנחשקת של מפעל הפיס לעידוד אמנים צעירים נפתחה לה הדרך לעולם האמנות. היא מציירת ויוצרת מיצבים, ואוחזת באידיאולוגיה שאמנות היא לא משהו אליטיסטי.

היא הציגה גם במוזיאונים ובגלריות וגם באירועי שוליים, כמו "רשות הרבים" שהתקיים בשכונת נגה. "תני לי קיר ואני מציגה" היא מסבירה את תפישת עולמה שהביאה אותה לצייר גם על חולצות. באופן מקרי מוצגת בצד השני של הכביש, בגלריה רוזנפלד, תערוכה של שפילשר בשם "פשע מאורגן".

האמנית כמעט מופתעת מהחופש היצירתי שנתנה לה שרה בראון "במקומה אני לא יודעת אם הייתי מסכימה לתת למישהו בגדים בעיצובי, קרעתי להם את הצורה. יש משהו נורא כיף בזה שאני יכולה גם לחבל".

הציורים שלה הם פיגורטיביים ושונים זה מזה. חלקם מזכירים את הסגנון הפסיכדלי-נאיבי של שנות השבעים בציור. הצבעוניות שלהם מתחברת לפאנק. מבחינת שפילשר החולצות הן יצירת אמנות "פרופר".

"כשאני עובדת על הבגדים של שרה אני יודעת מי תקנה אותם. יש סוג של אנשים שזה ידבר אליהם. כשאתה לובש משהו מצויר יש לזה תחושה פיזית, זה לא הדפס זה ציור-ציור. לא כל אחד מסוגל ללבוש את זה". ברור לה שיקנו את החולצות מי שיעריכו את היותן One Peace, כמוה: "אם אני רואה מישהי לובשת שמלה כמו שלי אני מעדיפה למות".

החולצות נמכרות בחנות המעצבת בלבד ב- 450 ש"ח. "זו מיני קולקציה שמתווספת לקולקציית האביב-קיץ שלי" אומרת בראון. החולצות, הנושאות תווית מיוחדת עם חתימתה של קרן שפילשר, מיוצרות בכמות קטנה מאוד – עשרות בודדות, "חשוב לנו להשאיר את זה במינונים קטנים, גם בגלל שזה אמנות". ושפלישר מתלוצצת כשהיא מציעה כמשפט פתיחה: "את לובשת שפילשר אוריגינל?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully