וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תקים צוות מיוחד לטיפול בשפעת העופות

19.3.2006 / 10:44

הצוות יבחן את מתן הפיצויים למגדלי העופות שנפגעו. בפתח הישיבה אמר אולמרט כי המצב בשליטה והציע להתייחס לנושא ברצינות אך המליץ שלא להיכנס ללחץ. נמשכת השמדת העופות בדרום

הממשלה דנה הבוקר בהתפרצות מחלת [[שפעת העופות]] בישראל ובהשלכותיה. ממלא מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הודיע כי בקרוב יוקם צוות מיוחד שיבחן מתן פיצוי לחקלאים מגדלי עופות שנאלצו להשמיד רבבות תרנגולי הודו ועקב כך נגרמו להם נזקים כספיים גדולים מאוד.

בפתח הישיבה אמר מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כי הממשלה בוחנת את הדרכים למנוע את התפשטות המחלה ואת פגיעתה בבני אדם. "אני מציע להתייחס לעובדה שנתגלתה המחלה ברצינות הדרושה ולהיות קצת רגועים כדי להבטיח שזה לא יחרוג ולא יתפשט גם לבני האדם", אמר אולמרט.

שר הבריאות, יעקב אדרי, אמר בישיבת הממשלה כי בינתיים האמצעים שננקטו כדי למנוע את התפשטות שפעת העופות הם מספקים. מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' אבי ישראלי, אמר בישיבה כי 30 מבכירי משרדו פרושים כעת ביישובי הדרום ומפקחים מקרוב על תהליך השמדת העופות כדי למנוע כל חשש שגם בני אדם ידבקו במחלה.

משרד החקלאות הבהיר כי בניגוד לפרסומים בעיתונות, אין שום חשש שעופות נגועים בשפעת העופות הגיעו לחנויות ולרשתות השיווק. משחטה חשודה נבדקה ונמצא כי אין כל חשש שעופות נגועים הגיעו אליה. "הציבור מוזמן לקנות בשקט מוחלט ובביטחון עופות, אם בושלו או טוגנו כראוי", נמסר.

בתוך כך, נמשכת הבוקר השמדתם של מאות אלפי עופות הנגועים בשפעת העופות או מצויים בסכנת הידבקות במחלה. בקיבוץ נחשון שליד בית שמש ובמושב [[שדה משה]] הסמוך לקריית-גת, הורעלו מי השתייה של העופות. במשרד החקלאות מעריכים כי בימים הקרובים יושמדו כחצי מיליון עופות.

מגדלי העופות בדרום הארץ הביעו חשש שהנזק הכלכלי שייגרם להם בעקבות התפרצות שפעת העופות יהיה בסכום כולל של מיליארדי דולרים, בגלל חוסר היכולת לשווק עופות שלא נדבקו אבל נותרו בשטח ההסגר. בהתאם להנחיות של משרדי הממשלה, כל תרנגול שיושמד יעלה למגדליו כ-100 שקלים. היקף הרעלה זו, עלול לסבך עשרות עסקים בחובות גבוהים במיוחד.

בגלי צה"ל דווח, כי מניתוח שערכו כלכלני "דן אנד ברדסטריט" עולה כי 40% מהמשחטות והלולים בתעשיית העופות עומדים בסכנת סגירה, כתוצאה מגילוי הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully