וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיילת לרווחת התושבים או מגדלי מגורים

שירה וילקוף

15.3.2006 / 12:38

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בירושלים תכריע מחר על עתיד השטח בשכונת הר נוף הגובל ליער ירושלים

מחר תדון הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה של מחוז [[ירושלים]] בהתנגדויות לתוכנית להקמת שני מגדלי מגורים הנושקים ליער ירושלים בשכונת הר נוף. לתוכנית הוגשו כ-1,700 התנגדויות של תושבים וארגוני סביבה כ"חברה להגנת הטבע", קק"ל ו"אדם, טבע ודין". במסגרת פרוייקט "גרין פארק", מבקשים היזמים להקים שלושה מגדלי מגורים בהיקף של כ-110 יחידות דיור. המתנגדים טוענים, כי התוכנית מעמידה בסכנה את התוכנית להקמת טיילת בהר נוף וחוסמת את חלון הנוף היחיד למאות משפחות בשכונה.

זו אינה הפעם הראשונה שהתושבים יוצאים במאבק להותיר את חלקת הקרקע המיועדת לפרוייקט ללא בינוי. לפני כעשר שנים רצו יזמים להקים על שטח המחלוקת בית אבות, אולם התארגנות של התושבים, בשיתוף המנהל הקהילתי של השכונה, הצליחה להניא את היזמים מכוונתם זו.

לאחר הצלחת המאבק הראשון, יזמו התושבים, בשיתוף העירייה והגופים הירוקים, הקמת טיילת העוברת בשטח המחלוקת, לאורך יער ירושלים, ומקיפה את שכונת הר נוף. הטיילת תוכננה על ידי לורנס הלפרין, מבכירי אדריכלי הנוף בעולם, מי שחתום על תכנון טיילת שרובר ב[[ארמון הנציב]]. על פי התוכניות, עתידה הטיילת להתחבר לטיילת גדולה שתקיף את יער ירושלים משכונת הר נוף בצפון ועד לעין כרם בדרום, לאורך כ-13 ק"מ. התוכנית נמצאת בשלבי גיוס המימון להקמה.

התושבים וארגוני הסביבה טוענים כי הקמת המגדלים תסתום את הגולל על תוכנית הטיילת. "כל מי שטוען שאפשר לשלב בין מגדלי המגורים הללו לטיילת פשוט עושה צחוק מהעבודה. זה כמו להציב שלושה מגדלי מגורים ברחבת הטיילת של ארמון הנציב בכניסה הראשית. זו בדיחה המבזה את הטיילת ואת המתכנן. קרוב למיליון ש"ח שהושקעו כבר בתכנון הטיילת יירדו לטימיון", אומר בשיחה עם וואלה! חדשות מריק שטרן, רכז פעילות ציבורית בעמותת "שומרה".

המינהל הקהילתי מצדד ביזמים

התושבים מטיחים האשמות קשות במינהל הקהילתי, אשר בניגוד למאבק הקודם, מצדד הפעם דווקא בעמדת היזמים. לאחרונה, חתם המינהל הקהילתי על חוזה שיתוף פעולה עם היזמים, חוזה שבו מבטיחים היזמים להעביר סכומי כסף לרווחת תושבי השכונה תמורת הסרת התנגדותו של המנהל הקהילתי לפרוייקט וקיום פעילות הסברה בקרב תושבי השכונה לטובת הפרוייקט. התושבים, באמצעות עמותת "שומרה", פנו בימים האחרונים אל משרד הפנים בדרישה לבדוק את חוקיות החוזה.

"אסור להשלים עם הפרוייקט"

התושבים וארגוני הסביבה דרוכים לקראת הדיון בעוד יומיים. "אם הפרוייקט הזה יאושר כמו שהוא, זה יהיה רק הראשון מבין הרבים שייבנו בגבול השכונה עם היער", אומר שטרן. כך או כך, אברהם שקד, רכז שמירת טבע בהרי יהודה של החברה להגנת הטבע, מעריך כי זהו רק תחילתו של המאבק. "אסור להשלים עם הפרוייקט הזה. זהו מבנה מזעזע מבחינה ארכיטקטונית וחמור מבחינת השפעתו על הנוף. אנו נעשה כל שביכולתנו כדי שהתוכנית כפי שהיא מוצעת לא תתקבל", הוא אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully