וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח צה"ל פורץ לכלא יריחו

14.3.2006 / 10:24

כוח צה"ל קרא לרוצחי רחבעם זאבי, הכלואים ביריחו, להסגיר את עצמם לידיו. שוטר פלסטיני נהרג ואחרים נפצעו בחילופי אש במקום

כוח צה"ל פועל משעות הבוקר מסביב למבנה הכלא של [[הרשות הפלסטינית]] ביריחו. מקורות פלסטינים דיווחו, כי במקום נשמעים פיצוצים ומתנהלים חילופי אש, בהם נהרג שוטר פלסטיני ונפצעו לפחות שניים נוספים. מפקד כוחות הביטחון הפלסטיניים בעיר אמר, כי בולדוזרים של צה"ל מנסים להפיל את חומות הכלא.

לפי הדיווחים, הכוח קרא ליושבי הכלא לצאת מהמבנה ולהסגיר עצמם לידיו. יעד הפעולה הוא רוצחיו של השר רחבעם זאבי ז"ל. מלבד רוצחי זאבי, מוחזק במתחם גם איש הכספים של מנגנוני הביטחון הפלסטינים בעבר, פואד שובכי, אשר היה "יד ימינו" של ערפאת, ועמד מאחורי הזמנת ספינת הנשק קארין A.


צה"ל חסם את כל הדרכים המובילות למתחם הכלא, שהיה בעבר המוקטעה המקומית - מתחם רשויות השלטון. במקום כלואים, בין היתר, רוצחי השר [[רחבעם זאבי]], ובהם ראש [[החזית העממית]], אחמד סעדאת, שנבחר באחרונה לפרלמנט הפלסטיני. סעדאת הורשע בתכנון רצח זאבי.

מג'די רימאווי, חבר בחולייה שביצעה את רצח זאבי, עלה לשידור ברשת "אל-ערבייה" ודיווח בטלפון מתוך הכלא על הנעשה שם. הוא סיפר כי בשעה 9:30 החלו לשמוע קולות ירי. כעת הם מתבצרים בתוך הכלא. לדבריו, יש פצועים פלסטינים במקום.

לפני כן עזבו את המקום פקחים בריטים ואמריקאים, שהיו אמורים לוודא כי רוצחי זאבי יישארו במעצר. בחדשות 10 דווח, כי ישראל העבירה מסר מקדים לגורמים בינלאומיים כי בכוונתה לבצע את הפעולה.

בית ספר ביריחו, הסמוך לכלא, פונה מתלמידים ומורים, בשל חשש לביטחונם.

פלמח זאבי מברך על הפעולה

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר בתגובה לכיתורו של הכלא בו מוחזק האחראי לרצח השר רחבעם זאבי ז"ל, מזכ"ל החזית העממית, אחמד סעדאת, כי "מדובר בהפרה בוטה של ההסכם, הנובעת משיקולים של מערכת בחירות שבה משמש הדם והאדם הפלסטיני דלת לקדימה ולעומדים בראשה".

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי-מפדל) אמר, כי הוא רוצה להאמין שלבחירות בישראל לא היה משקל בקבלת ההחלטה על הפעולה. "ההחלטה להמתין עד עכשיו - מעט מדי ומאוחר מדי", אמר אריאל.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בירך את ממשלת ישראל על ש"מילאה את דרישתנו". לדבריו, "אין ספק שהפעולה היא מחוייבת המציאות. אני מאוד מקווה שכל הניסיונות לתפוס את רוצחיו של רחבעם זאבי יסתיימו במהירה. אני לא מבין למה צריך לכתר את הכלא – צריך להחריב אותו ולא להשאיר בו אבן על אבן".

פלמח זאבי, בנו של רחבעם זאבי, בירך על פעולת צה"ל ואמר: "אני מניח שיהיו מתחכמים ופוליטיקאים שנמצאים בהתמודדות מול אולמרט או בכלל שיגידו שזה מחטף".

לאחרונה הועלתה האפשרות שחמאס ישחרר את רוצחי זאבי. שר הביטחון, שאול מופז, איים כי יינקטו צעדים חריפים נגד הרשות הפלסטינית אם ישוחררו מהכלא ביריחו רוצחי זאבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully