וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקנות חדשות לשימוש בדגל ישראל

8.3.2006 / 6:53

לפי תקנות שגיבשה ועדה במשרד הפנים, מי שיתלה את הדגל בצורה לא ראויה ומי שיזרוק אותו לפח עלול לרצות עונש מאסר. ראו הוזהרתם

תקנות חדשות, שיועברו לאישור שר הפנים, קובעות כללים נוקשים בנוגע לשימוש בדגל ישראל. "בידיעות אחרונות" דווח, כי אנשי ועדת הסמל והדגל במשרד הפנים התכנסו כדי לגבש את התקנות שעיקרן: מי שלא ישמור על הדגל, ימצא את עצמו בכלא לפרק זמן שעלול להגיע לשנה.

להלן עיקרי התקנות:

* אסור להשתמש בדגל המדינה בפומבי, אלא אם הדגל עשוי בהתאם להגדרתו בחוק, נמצא במצב ראוי לשימוש בכבוד ומונף במקומות שאין בהם משום פגיעה בכבוד הדגל. אזרחים שירצו לתלות דגל עם המכונית ביום העצמאות יצטרכו לוודא מעתה כי הדגל לא קרוע או פגום.

* אסור להניף על תורן אחד את דגל המדינה עם דגל אחר. חובה להניף את הדגל מימין לדגלים אחרים ואסור שאף אחד מהדגלים האחרים יהיה גדול מדגל המדינה.

* דגל המדינה לא ישמש לכיסוי שולחן או דוכן בטקסים.

* יש להציב תורן של דגל המתוקן לקישוט על קיר של בית או מרפסת בזווית של 45 מעלות בדיוק. ניתן לקבוע את הדגל במאונך - ללא תורן - על קיר של בניין, ובלבד שהמגן דוד יהיה במרכזו.

* אסור לזרוק לזבל דגל שאינו ראוי לשימוש. יש לגנוז אותו בצורה נאותה.

בנוסף עוסקות התקנות באופן הנפת הדגל בטקסי ימי זיכרון, ימי חג ואירועים מיוחדים. הוועדה לא שכחה גם לציין את דרישותיה ממשרדי הממשלה ולשכת נשיא המדינה להציב כמות מסוימת של דגלים. למשל, אצל הנשיא יוצבו שלושה דגלי מדינה על כן אחד, בעוד שראש הממשלה ויו"ר הכנסת ייאלצו להסתפק בשני דגלים בלבד.

בוועדת הסמל והדגל אמרו כי, "זהו הסמל הלאומי שלנו, ויש לנהוג בו בכבוד. מי שלא יעשה כן - דינו מאסר". הנהלים החדשים יובאו לאישורו של שר הפנים הבא, מיד לאחר הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully