וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה שוקלים: הוספת שנייה לרמזור הצהוב

2.3.2006 / 6:50

במשטרת התנועה סבורים כי הוספת השנייה תמנע מאות תאונות עקב נטיית הנהגים בארץ "לגנוב" את האור הצהוב. החשש: החמרת הפקקים

ניסוי חדש הנערך בימים אלה על ידי משטרת התנועה עשוי למנוע מאות תאונות דרכים בשנה. המהפכה הגדולה תתרחש בזכות שנייה אחת, שתתווסף להופעת האור הצהוב ברמזור.

ב"מעריב" דווח, כי במחקר שנערך לאחרונה נמצא שהוספה של שנייה אחת לפרק הזמן בו מופיע האור הצהוב ברמזור תוביל לצמצום ניכר במספר ההרוגים והפצועים בתאונות דרכים.

אנשי משטרת התנועה, בראשות ראש אגף התנועה במחוז שפלה, רב פקד יעקב כהן, בדקו ומצאו, כי חלק גדול מתאונות הדרכים מתרחש בצמתים מרומזרים. בשנה האחרונה נרשמו 3,650 תאונות בצמתים מרומזרים, ובתאונות אלה נהרגו 57 בני אדם ונפצעו כ-8,000 בני אדם, מתוכם 300 קשה.

בבדיקה התברר עוד, כי רוב התאונות הללו התרחשו שנייה אחת לאחר שהאור הצהוב התחלף לאדום. הסיבה לכך היא נטיית הנהגים בארץ "לגנוב" את האור הצהוב. לכן החליטו במשטרת התנועה לבדוק את האפשרות להאריך את משך הזמן בו מופיע האור הצהוב, או האור הירוק המהבהב, ובכך להפחית את הסבירות להתנגשות.

מצד שני, קיים חשש כי הוספת השנייה תוביל להחרפת פקקי התנועה, מה שיהפוך את הנהג הישראלי לעצבני ולפזיז עוד יותר, ויגרום לו להיות להוט יותר "לגנוב" את הרמזור. רפ"ק יעקב כהן הבטיח, כי "נבחן את כל הסוגיות והתרחישים".

סוגייה אחרת בה עוסקים ראשי משטרת התנועה היא הרצון להבטיח מעבר בטוח של הולכי רגל במעברי חציה. על פי חישובי החוקרים, עולה כי הזזת קו העצירה במטר אחד לאחור, תגביר את בטיחות הולכי הרגל. החוקרים סבורים, כי הזזת קו העצירה תסייע בעיקר לכלי רכב גדולים, כמו משאיות ואוטובוסים, לעצור בבטחה גם במקרים בהם מתפרץ אדם לכביש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully