וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'אד: ישראל אשמה בפיגוע בעיראק

23.2.2006 / 20:25

אחמדינג'אד מאשים את ישראל וארה"ב באחריות לפיגוע במסגדים השיעים אתמול בעיראק. מניין ההרוגים בעיראק עלה ל-130 לפחות

בראיון שנערך היום, האשים נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'אד את ישראל וארה"ב כי הן העומדות מאחורי מקרי האלימות והפיגוע במסגדים השיעים בעיראק אתמול. אחמדינג'אד אמר כי "מעשים אכזריים אלו בוצעו ע"י חבורה של ציוניים וכוחות שכשלו אל מול ההגיון והצדק האיסלאמים". אחמדינג'אד הוסיף כי המערביים "לא יצליחו לחמוק מהחרון והצדק שירדוף את האומות שמבצעות מעשים כאלה". את דבריו של אחמדינג'אד ליווה הקהל בקריאות "מוות לאמריקה" ו"מוות לישראל".

יותר מ-130 בני אדם נהרגו בבגדד ובסאמרה לבדן, ב-24 השעות שחלפו מאז הפיגוע שהרס את מסגד חסן אל-עסכר המקודש לשיעים, בעיר סמארה. מדובר באלימות הבין-עדתית החמורה ביותר בעיראק מאז נפילת משטרו של סדאם חוסיין, באפריל 2003.

חמושים ריססו ביריות מסגד סוני בעיר בעקובה. אדם אחד נהרג בתקרית זו, האחרונה מבין עשרות תקריות ברחבי המדינה, שגרמו למנהיגים דתיים ופוליטיים להתחנן בפני תומכיהם לשמור על רגיעה מחשש שהמצב יידרדר למלחמת אזרחים כוללת.

לדברי המשטרה העיראקית, רוב ההרוגים בבגדד היו סונים שנהרגו במסגדים. עשרות מסגדים סוניים בבירה העיראקית הותקפו, וכמה מהם נהרסו כליל.

שלושה עיתונאים, שעבדו בשירות תחנת הטלוויזיה "אל-ערבייה", נורו למוות בעודם מצלמים את המתרחש בסמארה, שם הצית הפיגוע – בו לא נהרג איש אולם נהרסה כיפת הזהב של אחד מארבעת אתרי הקודש של העדה השיעית – מחאות נרחבות.

בפעולת התגמול הקשה ביותר עד כה חטפו גברים במדי משטרה 12 חשודי טרור סונים, כולל שני מצרים, מתוך בית כלא בעיר השיעית ברובה בצרה שבדרום עיראק. 11 מתוך ה-12 נרצחו.

העיראקים אוגרים מזון בציפייה להמשך המהומות

נשיא עיראק, בן העדה הכורדית ג'לאל טלבאני, זימן את מנהיגי כל העדות לפסגת חירום שהיתה אמורה להתחיל בשעה 09:30 הבוקר, שעון ישראל. מנהיגי הסונים בעיראק הודיעו שהם מחרימים את הפסגה הזו, במחאה על כך שהממשלה אינה מצליחה לשמור על שלום הסונים. שעה קלה לאחר מכן הודיעו הסונים כי הם פורשים גם מן הדיונים על הקמת ממשלת אחדות במדינה.

ברחבי עיראק החלו אנשים לאגור מזון, בציפייה לימים ארוכים של התפרעויות וסכנה (גדולה מהרגיל) לצאת לרחוב.

המנהיג הדתי העליון של השיעים בעיראק, האייתוללה עלי אל-סיסטאני, קרא למאמיניו לשמור על רגיעה בהופעה נדירה בטלוויזיה העיראקית. ואולם, מחוץ למשרדו בעיר נג'ף קראו שיעים זועמים לנקמה.

המנהיג השיעי הקיצוני מוקתדא א-סדר קרא בפומבי לאחדות לאומית עם שובו הבהול מביקור בלבנון, אולם אחד מעוזריו צוטט כאומר "אם המשלה העיראקית לא תעשה את עבודתה ולא תגן על העם העיראקי, אנחנו נעשה זאת".

ברשת הטלוויזיה הממלכתית של עיראק שודר אמש קליפ וידאו בוטה שעסק בקרבות הצבאיים של השיעים נגד הרוב הסוני בח'ליפות הערבית של המאה התשיעית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully