וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 רובים ותחמושת הוכנסו לנתב"ג והתגלו רק במכס

21.2.2006 / 9:09

מחדל האבטחה החמור התגלה כאשר הצעיר, שהביא את רובי האוויר מאוקראינה, עורר את חשדו של המוכס, שגילה גם תחמושת רבה

תושב עפולה בן 30, הסתובב דקות ארוכות בטרמינל בשדה התעופה בן גוריון, כשברשותו ארבעה רובי אוויר ותחמושת. הצעיר הגיע בטיסה של חברת אירוסוויט מקייב באוקראינה, ונעצר רק בבדיקת המכס. בעקבות מציאת הנשק בכליו הוכרז מצב חירום בנתב"ג, ומערך האבטחה בשדה לכוננות עליונה, בחשד כי מדובר בניסיון לפיגוע טרור.

ב"מעריב" דווח היום, כי הצעיר נחת אתמול ב-19:30 ונכנס ל"מסלול הירוק". הוא עורר את חשדו של בודק המכס, שהופתע לגלות את הרובים במזוודתו. רובי האוויר, האסורים לייבוא בישראל, היו מוסתרים בבדי יוטה. בבדיקה בתיק נוסף, התגלתה תחמושת.

בעקבות מציאת כלי הנשק הוקפצה גם המשטרה לאירוע וחקרה את הצעיר. לאחר שהוסר החשש לפיגוע טרור, התברר כי מדובר בתושב עפולה, לשעבר עבריין מרמה, שהחליט להכניס את הרובים לארץ.

בתחילה עלה החשד כי הצעיר העלה את הרובים לתא הנוסעים, אך בחקירתו התברר כי כלי הנשק נלקחו ממנו לפני העליה למטוס, והועברו על פי הנהלים לתא המטען.

ראש אגף הביטחון של אגף התחבורה, דני שנער, הצטרף גם הוא לחקירה, על מנת לבדוק האם היה כשל במערך הבידוק הביטחוני של בקייב. לדבריו הבחור הציג קבלות כי העביר את הנשק והתחמושת כנדרש לידי אנשי הביטחון, שהעבירו אותו לתא המטען של המטוס. כך שמחדל ביטחוני לא היה במקרה הזה. בחקירתו סיפר הצעיר כי בכוונתו לפתוח חנות נשק.

במערכת הביטחון בודקים כיצד לא הצליחו גורמי הביטחון בתוך השדה לאתר את את האיש שירד עם מזוודת נשק ותחמושת ולהסתובב בחופשיות בטרמינל. מנהל המכס בנתב"ג אמר בתגובה כי מדובר באירוע חמור. לדבריו, כלי הנשק והתחמושת היו יכולים לפגוע ולהרוג בני אדם. "הם היו אמורים להתגלות לפי עמדת בידוק המכס. לצערנו כבר חווינו פיגוע שבו ירדו הנוסעים ממטוס ופגעו בנוסעים ואנשי צוות".

בשנת 1972 אירע בשדה התעופה בלוד אחד הפיגועים הקשים בתולדות ישראל. מחבלים בראשותו של קוזו אוקמוטו הסתערו על נמל התעופה וירו בעשרות נוסעים ואנשי צוות. מאז שונו נהלי הביטחון בנתב"ג, והוגבר הפיקוח על הנוסעים הנכנסים לישראל. בצירוף מקרים נדיר, המוכס שגילה את כלי הנשק, גיא ירדני, הוא אחיינו של יוסי ירדני, מוכס אף הוא, שנפצע אנושות באותו הפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully