וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כביש ים המלח נמצא בסכנה בשל הבולענים

12.2.2006 / 13:09

מפות התפתחות מראות קווי בולענים חוצים את הכביש. יו"ר איגוד המהנדסים: "כמו בפל-קל, מחכים לאסון ולא מנסים למנוע אותו"

ועדה של איגוד המהנדסים מזהירה כי תופעת הבולענים באיזור [[ים המלח]] – בורות הנפערים במפתיע, בשל ירידת מפלס מי הים, שגורמת להתמוטטות שכבות האדמה התחתונות – מאיימת על כביש ים המלח. "כביש ים המלח מהווה פצצה מתקתקת, ובכל רגע נתון עלול להיפער בכביש בולען ולגרום לקריסת הכביש ולסכנת נפשות לנוהגים בו" אמר המהנדס ד"ר דורון שלו, חבר ועד איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות. לדבריו, מפות העוסקות בפוטנציאל התפתחות בולענים באזור, מראות בברור קווי בולענים חוצים את תוואי הכביש במקומות שונים לאורך חוף ים המלח.

ד"ר דורון שלו היה נציג המהנדסים בועדה הבין-משרדית שמונתה לפני כארבע שנים על ידי משרד התשתיות, לצורך בחינת תופעת הבולענים, ולגיבוש המלצות מעשיות לבנייה באזורי בולענים - ולמניעת קריסתם של כבישים ומבנים באזור. לדבריו, חומרת הבעיה של הבולענים באזור ים המלח אינה מובנת ומודגשת דיה. כיום, בקטעים מסוימים בצידו של כביש ים המלח, קיימים שלטים המזהירים את הנוסעים מירידה לשוליים בגלל הבולענים. אולם, הם אינם מציינים שהסכנה קיימת גם בכביש עצמו.

הפתרון, לפי דו"ח הוועדה, טמון בהריסת הכביש הקיים וסלילתו מחדש על גבי יריעות מיוחדות שיונחו בשכבות מתחת לאספלט. כך, במקרה של פעירת בולען, היריעות יחזיקו את הכביש וימנעו את התמוטטותו. אך עד עתה, כנראה משיקולים תקציביים, לא בוצעה שום פעולה על מנת למנוע את הסכנה.

יו"ר איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות, ד"ר יואב סרנה ציין כי איגוד המהנדסים מצא לנכון להתריע מפני הסכנה הקיימת בכביש. סרנה אמר כי שוב הממשלה בוחרת להתעלם מדו"חות המונחים על שולחנה: "כמו בפל-קל, כמו ברעידות האדמה, מחכים לאסון, ולא מנסים למנוע אותו או למזער את הסכנות הכרוכות בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully