וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס לרוסיה: דרשו מהחמאס להפסיק הטרור

11.2.2006 / 8:00

צרפת: אנו שותפים לשאיפה הרוסית לגרום לחמאס לאמץ עמדות שיאפשרו השכנת שלום

גורמים שונים ברחבי העולם הגיבו אמש על הודעתו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כי יזמין בקרוב את ראשי חמאס למוסקבה. ההודעה נחשבה לחריגה מהקו הבינלאומי הכללי מאז זכה חמאס בבחירות ברשות הפלסטינית. ממשרד החוץ האמריקאי נמסר אמש, כי שרת החוץ, קונדוליסה רייס, שוחחה עם עמיתה הרוסי סרגיי לוורוב, וביקשה ממנו כי במידה שראשי חמאס אכן יבואו לרוסיה, יובהר להם שם כי עליהם להכריז על הפסקת הטרור נגד ישראל.

דובר משרד החוץ, שון מקורמק, הוסיף בתדרוך לעיתונאים בוושינגטון, כי הרוסים השיבו לרייס ש"יעבירו לחמאס מסר מאוד חזק וברור ברוח זו", המתאים לעמדה האחידה שהתגבשה בקוורטט כלפי הארגון.

קודם לכן הביעה צרפת תמיכה בהחלטתו של פוטין, להזמין את ראשי החמאס. בגלי צה"ל דווח, כי דובר משרד החוץ הצרפתי, דניס סימונו, אמר שארצו שותפה לשאיפה הרוסית לגרום לחמאס לאמץ עמדות שיאפשרו השכנת שלום בין ישראל לבין הפלסטינים. עם זאת, אמר סימונו כי צרפת עדיין דורשת מהארגון להניח את נשקו ולהכיר בישראל.

לדבריו, רוסיה יזמה את הזמנת ראשי חמאס בלי להיוועץ בשאר חברי הקוורטט (הכולל גם את ארה"ב, האיחוד האירופי והאו"ם), אולם ההזמנה אינה חורגת מן המטרות ומן העקרונות של הרביעיה הבינלאומית.

עוזר שרת החוץ לענייני המזרח התיכון, דיוויד וולש, אמר כי רוסיה היא חלק מהקוורטט ולכן ארה"ב מצפה שכל מפגש או דיאלוג עם אנשי חמאס ייערך בכפוף להחלטתו או להתניות שהתקבלו על דעת כל החברות.

בתוך כך אמר מזכ"ל נאט"ו, יאפ דה הופ סחפר, ל"הארץ" כי לא יהיו מגעים בין נאט"ו לחמאס. דה-סחפר, השוהה בסיציליה לרגל כינוס שרי ההגנה של נאט"ו, הבהיר כי לא יתקיימו מגעים עם חמאס גם אם חמאס ירכיב את ממשלת הרשות הפלסטינית, שנאט"ו החלה במגעים עמה אשתקד.

"חמאס נמצא בשלטון וזו עובדה"

כתבי "הארץ", שמואל רוזנר, עמוס הראל ואלוף בן:

מדינות מובילות רבות יקיימו בעתיד קשרים כלשהם עם חמאס, כך אמר אתמול שר ההגנה הרוסי, סרגיי איוואנוב, במהלך ועידת הפסגה של ברית נאטו. איוואנוב, שצפוי להיפגש עם שר הביטחון, שאול מופז, שהגיע אף הוא לוועידה, הגן על הודעת נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לפיה יזמין את ראשי חמאס לביקור במוסקבה.

איוואנוב אמר, כי לרוסיה עמדה ביקורתית ביחס לאידיאולוגיה של חמאס, אך היא סבורה כי באופן מעשי יש לשמור על קשרים עם הארגון. "חמאס נמצא בשלטון וזו עובדה", אמר איוואנוב.

שליח רוסיה למזרח התיכון, אלכסנדר קלוגין, הגן אף הוא על עמדת נשיאו, ואמר כי רוסיה תדרוש מחמאס לכבד הסכמים, להכיר בישראל ולמנוע התקפות טרור.

קלוגין אמר עוד, כי "כולם אומרים לאנשי חמאס שעליהם להיות מאוזנים בגישתם, כי קיצוניות לא תוביל אותם לשום מקום. נציע לחמאס לשנות את עמדתו כשניפגש עם נציגיו". לדבריו, רוסיה מצפה שבראש משלחת חמאס שתגיע למוסקבה יעמוד חאלד משעל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully