וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשע מטיף מוסלמי בריטי שהסית לרצח יהודים

רויטרס

7.2.2006 / 18:03

אבו חמזה אל-מצרי נידון לשבע שנות מאסר על קריאות להרוג יהודים ושאר "אויבי איסלאם", ועל החזקת הקלטות המטיפות לשנאה

המטיף המוסלמי אבו חמזה אל-מצרי הורשע היום בלונדון בשימוש בדרשותיו כדי ללבות שנאה על רקע גזעי ולהסית לרצח. אבו חמזה, שהטיף במסגד בפינסברי פארק בלונדון, הורשע ב-11 מ-15 הסעיפים שהוגשו נגדו ונדון לשבע שנות מאסר.

המטיף בן ה-47 הורשע גם בהחזקת קלטות וידאו ואודיו שמטרתן לעודד שנאה על רקע גזעי, ובהחזקת מסמך לצורכי טרור. גם ארה"ב מבקשים את הסגרתו בשל עבירות טרור. הוא מבוקש בחשד שניסה להקים "מחנות אימונים" לטרוריסטים במדינת אורגון.

אל-מצרי נמצא אשם בשישה סעיפים של הסתה לרצח, שלושה סעיפים של "ליבוי שנאה על רקע גזעי", סעיף אחד של אחזקת הקלטות המכוונות לליבוי שנאה גזעית וסעיף אחד של "החזקת אנציקלופדיה של טרור". הוא זוכה משלושה סעיפים נוספים של הסתה לרצח, וסעיף נוסף של ליבוי שנאה גזעית.

חיפוש במסגד בו הטיף העלה דרכונים מזויפים, גז רעיל, סכינים, אקדחים ואוהלים. ב-BBC דווח כי משטרת בריטניה חושדת שהמסגד הזה קשור לעשרות מעשי טרור ברחבי אירופה ומעבר לה.

חבר המושבעים במשפטו של אל-מצרי צפה ב-20 שעות מדרשותיו, במהלכם תיאר את היהודים כ"אויבי האיסלאם", הורה למאמיניו "להקיז את דמם של אויבי האיסלאם" ולא לנוח עד שיכוננו מדינה איסלאמית.

עוד למדו המושבעים כי שנאתו של אל-מצרי אינה מופנית רק נגד יהודים, כופרים והמערב הדמוקרטי. מטרותיו כללו גם הומואים, תעשיית התיירות הבריטית, משפחת המלוכה ונשים בביקיני.

התובע הראשי במשפט, קן מקדונלד, אמר כי "אבו חמזה הטיף לתערובת מסוכנת של שנאה ואלימות. התנהגות כמו שלו אינה שימוש לגיטימי בחופש היבטוי. למעשה, היא מאיימת ישירות על הפתיחות והרב-תרבותיות. בהזדמנויות הולמות, לא תהסס התביעה להביא תיקים דומים בפני בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully