וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: אשמור על גושי ההתיישבות והבקעה

7.2.2006 / 13:29

בראיון לערוץ 2 אמר מ"מ רה"מ שיש לשמור על רוב יהודי וכי יעדיף הסכם עם הרשות, אך "נבטיח שמירה על האינטרס הישראלי בכל דרך"

ממלא מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אומר כי הוא בכוונתו לשמור על שלושה גושי התנחלויות ועל [[בקעת הירדן]] בעיצוב גבולותיה של ישראל. בראיון ראשון מאז נכנס לתפקיד לפני כחודש, שישודר הערב בתוכניתו של נסים משעל בערוץ 2, אמר אומרט כי בכוונתו לשמור בריבונות ישראל את גוש [[אריאל]], [[גוש עציון]], גוש [[מעלה אדומים]] ואת בקעת הירדן.

לדברי משעל, אולמרט רמז כי יהיו נסיגות חד-צדדיות נוספות, בעקבות ניצחון [[חמאס]] בבחירות לפרלמנט הפלסטיני. "הוא דיבר על כך שעל ישראל לשמור את הרוב היהודי, כלומר שיש ליצור גבול חדש. הוא יודע שהוא אינו יכול לנהל מו"מ עם חמאס. אז המסקנה היחידה שניתן להסיק היא שכדי לקבוע גבול סופי, ישראל תאלץ לבצע עוד נסיגות חד- צדדיות", אמר משעל בראיון לגלי צה"ל.

בנאום בכנס הרצליה, ערב ניצחון חמאס בבחירות נמנע אולמרט מאמירות מפורשות באשר לאפשרות של התנתקות נוספת בגדה. אולמרט הסתפק ברמיזה בעניין. "נעדיף הסכם", אמר, "אבל אם שותפינו הצפויים למו"מ לא יעמדו בהתחייבויותיהם על פי מפת הדרכים, נבטיח שמירה על האינטרס הישראלי בכל דרך".

עמוס הראל, "הארץ" מוסיף: גם שר הביטחון, שאול מופז, רואה בניצחון חמאס בבחירות לפרלמנט הפלסטיני תמריץ להחלטה ישראלית בדבר מהלך חד-צדדי נוסף לפינוי שטחים בגדה המערבית, שתתקבל בתוך כשנה. מופז סבור כי התמונה המדינית תתבהר עד תום השנה וכי אם יתברר עד אז בוודאות שאין פרטנר פלסטיני למו"מ, צריכה ישראל לקבוע לה גבולות חדשים, בני הגנה, מול הפלסטינים.

שר הביטחון העריך כי הרשות, בהנהגתו החדשה של חמאס, לא תאפשר חזרה למסלול מפת הדרכים והדבר יחייב את ישראל ליצור אלטרנטיבה משלה. זו תצטרך להתבסס על הסכמה לאומית רחבה בציבור בישראל על הבטחת מדינה יהודית ודמוקרטית בעלת רוב יהודי מוצק; על גיבוש מפת התיישבות נוחה יותר למדינה (שתתבסס על ירושלים מאוחדת, חיזוק גושי ההתיישבות ושמירת בקעת הירדן); ומנגד - ויתור על טריטוריה (התנחלויות מבודדות) לטובת היתרון הדמוגרפי. מציאות כזו, מאמין מופז, תהיה נוחה יותר לישראל, תזכה לתמיכה בינלאומית ותאפשר בעתיד בסיס טוב יותר לחידוש הידברות עם הפלסטינים, כשאלה ירצו בכך. עם זאת, מופז נזהר בינתיים מלהגדיר את הצעד הדרוש כהתנתקות חד-צדדית נוספת והוא בוחר לתארו כ"מהלך בהסכמה לאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully