וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורן הקטן מוחלף

פיני אסקל

9.2.2006 / 9:12

למה נחקר אמן הטלפתיה מהאייטיז על עבירה-לכאורה, שלא היה שותף לה? האם כל זה אירע בשל בלבול של עיתונאים ועל בסיס כינויי ילדות? ובמה אשם משרד הבריאות?? תחקיר מיוחד של וואלה! סלבס

לפני כשבועיים זומן אורן מיילי, אמן הטלפתיה המוכר לציבור בכינויו 'אורן הקטן', לחקירה משטרתית במחלקת הונאה של מחוז תל-אביב. זה עלול לקרות גם במשפחות הכי טובות, ולא רק במשפחת "הקטן", אבל מדברי מקורביו של מיילי מתברר כי המשטרה טעתה בזיהוי, והתכוונה בכלל לחקור מישהו אחר לגמרי - אורן זריף.

מקור הבלבול - כינוי זהה לשניים ששורבב על ידי עורכי עיתונים בטעות. טעות שחזרה על עצמה כמה וכמה פעמים, מסתבר - ומקוממת את מיילי. מי שבמקור היה אמור להילקח לחקירה הוא זריף, המטפל בשיטת פסיכוקינזיס, בשל הזנחה לכאורה של לקוחה, שנשכחה במתקן הטיפולים של זריף. אותה הזנחה הביאה לתלונה של הלקוחה וגררה פנייה של משרד הבריאות למשטרה, בנוגע לחוקיות ההיפנוזה של זריף.

חוזרים לפרשת אודטה

אין זו הפעם הראשונה בה נוצר בלבול בין אורן הקטן לאורן זריף, כפי שמספר איציק גיזרי, סוכנו של אורן. הקטן.

"עיתונאים חושבים שאורן זריף הוא אורן הקטן", אומר גיזרי. "זריף תבע בעבר את אודטה על שקראה לו 'שרלטן' בשידור. באותו מקרה היה כתוב בעיתונות 'אורן הקטן תובע את אודטה'; באתר 'נענע' דיווחו על עבירות מס של זריף ויצאו עם כותרת שכללה את הכינוי 'אורן הקטן'. לפני שבועיים, ביום רביעי, קיבלתי טלפון מהמשטרה, בו נדרש אורן להתייצב לחקירה. איימו שאם הוא לא יבוא - יעצרו אותו. הסתבר לנו שמשרד הבריאות הגיש תלונה בגין חשד לעיסוק בהיפנוט שלא כדין, בעקבות כתבה מה-14 ביולי 2004 בידיעות אחרונות, בה היה כתוב 'אורן הקטן' בכותרת".

רוני מיילי, אביו של אורן הקטן, מוסיף: "כשזריף תבע את אודטה, התקשרו אלי מעריצים שלה, איימו, קיללו והשאירו חריטת סכין על המכונית. אנשים מתבלבלים ביניהם וזה הגיע לשיא כשזימנו את מיילי לחקירה."

אורן זריף: "אני חושב שאורן הקטן מדהים"

אוקיי, עכשיו וואלה! סלבס באמת בבלבלות קשות - מאז ימי אבו-שוקרי לא היה לנו דבר כזה - אז מי הוא אורן הקטן המקורי? וגם: האם העובדה שקיים 'אורן הקטן', מעידה על כך שיש גם 'אורן הגדול'? אולי טלפון לאורן זריף יעשה קצת סדר.

- שלום לאורן זריף. רגע, אתה אורן הקטן או לא?
- "לא, אני לא אורן הקטן."
- ואם אנשים מתבלבלים - אתה מתקן אותם?
- "ודאי. היו מצבים של אי הבנות ובלבולים בעבר בעיתונים. אני חושב שאורן הקטן מדהים, כבודו במקומו."
- אתה יודע שמיילי טוען שהוא נלקח במקומך לחקירה שקשורה לעיסוקך בהיפנוזה?
- "לא ידעתי."
- אתה יכול להעלות על דעתך איזו סיבה, שבגללה היית אמור להיחקר?
- "לא זימנו אותי לשום חקירה, אבל ייתכן שזה בגלל המקרה עם אותה לקוחה."
- בעבר כבר זומנת לחקירה, בגין כשרונותיך.
- "כן, נחקרתי באשמת שיבוש רמזורים."

נעים להכיר: חוק ההיפנוזה

מדוברות מחוז תל-אביב של משטרת ישראל נמסר בתגובה: "במפלג הונאה תל אביב מתנהלת חקירה שעניינה עבירות על חוק ההיפנוזה. במהלך החקירה הוזמנו למסירת עדות מספר אזרחים המכנים את עצמם 'אורן הקטן'."

תגובת משרד הבריאות: "סעיף 2 לחוק השימוש בהיפנוזה, התשמ"ד 1984 קובע במפורש כי: '(א) לא יהפנט אדם את זולתו אלה אם כן הוא מורשה להיפנוט ולפי תנאי ההרשאה. (ב) מי שאינו מורשה להיפנוט לא יתחזה, במפורש או מכללא, כעוסק בהיפנוט או כמוכן לעסוק בהיפנוט'. סעיף 27 לחוק זה קובע שמי שהפר את הוראות סעיף 2 (א) דינו מאסר שנה ועל הפרת סעיף 2 (ב) – קנס. ב-20 לפברואר 2005 הוגשה תלונה מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות לרמ"ד תביעות במשטרת ישראל, בעקבות כתבה שהתפרסמה ב"ידיעות אחרונות" אודות מקרה בו 'אורן הקטן' הפנט אישה ושכח אותה בקליניקה שלו. בפנקס הפסיכולוגים אין מידע על אדם בשם 'אורן הקטן' וככל הידוע אין מדובר במורשה להיפנוט."

כן, כפי שוודאי שמתם לב, משרד הבריאות שוב עשה עוול לאורן מיילי בתגובתו. עד מתי אורנים יעלוזו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully