וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה: נכבד הסכמים שמשרתים העם הפלסטיני

2.2.2006 / 0:02

מנהיג החמאס הציע הפסקת אש תמורת נסיגה, ודחה קריאת בוש להתפרק מהנשק. אבו מאזן: כל ממשלה חייבת לכבד הסכמים

ראש תנועת חמאס בשטחים, איסמעיל הניה, שב והציע הפסקת אש ארוכת טווח, אם ישראל תיסוג מהשטחים שכבשה בירושלים ובגדה, וציין כי חמאס יכבד הסכמים "שמשרתים את העם הפלסטיני".

בראיון לסוכנות רויטרס אמר הניה, כי תנועתו רוצה להקים ממשלה של מומחים וטכנוקרטיים, המבוססת על שותפות עם הפתח וקואליציה רחבה. הוא לא שולל את האפשרות, שראש הממשלה הפלסטיני לא יהיה מחמאס, ואומר כי "תנועתו לא מחפשת משרות". לצד זאת, דחה הניה את קריאתו של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, להתפרק מנשקו, וגינה את עיכוב כספי המסים מצד ישראל.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אמר בעמאן, כי "כל ממשלה פלסטינית חייבת לדבוק בהסכמים עליהם חתמה הרשות, מהסכם אוסלו עד מפת הדרכים".

בוש אמר אתמול, כי על חמאס לזנוח את שאיפותו להשמיד את ישראל, ולהיות שותף לשלום, אם הוא רוצה בקשרים עם ארה"ב.

בתוך כך, מצרים וירדן הצטרפו ללחץ שהקהילה הבינלאומית מפעילה על החמאס לזנוח את הטרור ולהכיר בישראל. שר החוץ של מצרים אחמד אבו-ריט, אמר לכתבים בקהיר כי חמאס אינו יכול לברוח מהמציאות וכי "מי שיושב בפרלמנט צריך לדבר בפיו ולא באמצעות אקדח".

הממונה על המודיעין, עומאר סולימאן, אמר כי איש לא ידבר עם חמאס עד שיפסיק את האלימות ויכיר בישראל ובהסכמים שנחתמו עימה. עם זה, הוא ציין כי מדובר בארגון קיצוני שיתקשה לעשות שינוי חד ומהיר במדיניותו.

בקול ישראל דווח, כי ראש הממשלה הירדני, מערוף אל-בחית, אמר בעמאן, כי ממשלת ירדן, שגירשה את מנהיגי החמאס לאחר חתימת הסכם השלום עם ישראל, תמשיך במדיניותה שלא לקיים מגעים עם המנהיגים הגולים של הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully