וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוקר במצעד הגאווה הורשע בניסיון לרצח

31.1.2006 / 11:08

ישי שליסל, צעיר חרדי מקרית-ספר, הורשע בדקירת שלושה ממשתתפי המצעד לפני כחצי שנה לאחר שאמר כי עשה זאת "בשליחות השם"

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום את ישי שליסל, צעיר חרדי מקרית-ספר, בניסיון לרצח שלושה ממשתתפי מצעד הגאווה בירושלים לפני כחצי-שנה. בחקירתו במשטרה אמר שליסל, כי הגיע לרצוח את הצועדים "בשליחות השם", כהגדרתו. שלושת הנדקרים נפצעו קל עד בינוני.

במהלך המצעד, בחודש יוני האחרון, התייצבו אל מול הצועדים למעלה ממאה צעירים חרדים שהניפו שלטים עליהם נכתב "ההומוסקסואליות היא לא נורמלית". העימות הפך אלים, כשהמפגינים החרדים ניסו לחסום את דרכם של הצועדים ובמקביל פרץ לעברם שליסל ודקר שלושה מהמשתתפים.

בגלי צה"ל דווח, כי לבית-המשפט הגיעו הבוקר פעילים רבים מהקהילה ההומו-לסבית, וביניהם אדם רוסו, אחד הנדקרים. רוסו שיתגייס לצה"ל בעוד מספר ימים עדיין מתקשה לשכוח את החוויה הקשה. "הייתי בהלם טוטאלי", הוא מספר, "חשבתי שהוא מכה אותי רק עם מקל או עם היד שלו אבל אחרי זה כבר ראיתי סכין ותוך שנייה או שתיים כבר דיממתי על המדרכה וראיתי שניסו להשתלט עליו".

יושבת ראש "הבית הפתוח", נועה סתת, הפנתה הבוקר אצבע מאשימה כלפי ראש העיר, אורי לופוליאנסקי: "חשוב לזכור שישי שליסל הוא אמנם היחיד שיושב על ספסל הנאשמים אבל הוא לא האשם היחיד. כנגד הקהילה ההומו-לסבית בירושלים מתנהל מסע הסתה שנוהל על ידי ראש העיר. שליסל אכן היה המבצע של הדקירות אבל מי שעמד שעה לפני המצעד ואמר שצריך לעשות הכל כדי למנוע אותו לא יכול להתפלא כששעה אחר כך מישהו מנסה לרצוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully